Byttes Peter Atwood 12 point tool

Medlem
4. sep. 2010
Innlegg
167
Sted
Oslo
Jeg vet ikke om dere kjenner til Peter Atwood, men han er altså en knivmaker fra Turners Falls i USA som nå har spesialisert seg på såkalte lommeverktøy. Disse er meget ettertraktede i EDC-kretser, og jeg kan selv svare for at kvaliteten er helt upåklagelig.

Jeg har her en 12 point tool som ble lansert i vinter. Dette har jeg ikke brukt, da jeg allerede har mange andre tools fra samme designer som slåss om oppmerksomheten. Dette er laget av 3V stål og har altså 3 fastnøkler integrert. Tuppen fungerer som en en prybar eller evt. en flat skrutrekker. Øljekken kommer selvsagt alltid godt med.

IMG_8201.JPG

http://atwoodknives.blogspot.no/2017/02/12-point-tools.html

Jeg betalte 70 us dollar (nå 551 NOK) for denne pluss toll på ca 350 kr, men ebay-prisene på disse når ofte astromiske høyder. Det ligger ingen 12 point ute på eBay nå, men hans siste verktøy som kom i helgen er allerede til salgs for over 3000.

Det er dog vanskelig å kjøpe de direkte av han da de blir lagt ut på bloggen på tilfeldige tidspunkt av døgnet, og det pleier ikke å gå mange minuttene før det begrensede opplaget blir utsolgt.

Jeg tester vannet litt her, men jeg kunne tenke meg å bytte den i en Seiko dykker i passe stand. Gjerne en skx007 eller 009.

Har ikke noe bilde av min for hånden, men det er identisk med verktøyet på linken. Den kommer med originalt kort og zip-lock bagen den kom i. Jeg har også en Atwood Antique bronze flute bead mini som kan følge med på en god byttedeal.

Nøl ikke med å sende pm om det er noe du lurer på!
 
Redigert: