Perpetual Kalender

IWC har vel solgt flere evighetskalendere enn noen andre etter lanseringen av Da Vinci på 80-tallet. Den runde Da Vinci Perpetuel Calendar har jeg sett noen av her i Norge. Briljantwatches hadde lenge to stykker til salgs; en i gull og en stålmodell, og det lå en på Finn til rundt 60k i lange tider. Mer komplikasjoner for pengene får du ikke -automatisk kronograf pluss sekunder, minutter, timer, dato, måned og år :)

Denne (eller en lik) ligger vel til salgs nå hos Briljant for 41.500. Har kikket litt for mye på den i det siste merker jeg.. ;)
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21414863

Kanskje litt av hvert annet der ute, og kanskje litt billigere. Men, IWC Da Vinci er vel den klart fineste i mine øyne. Hadde hatt trøbbel om jeg skulle velge mellom denne og en PP, sett vekk i fra pris selvsagt.

Ja, denne har jeg jo sett på, men Da Vincien gjør det ikke helt for meg...

Glasshütte Sport Evo er jo knallfin og jeg er ikke fremmed for å ha denne igjen, men skal jeg ha en perpetual tror jeg at jeg har lyst på en litt mer "klassisk" look...

Senatoren er en flott klokke som jeg har vurdert flere ganger (uten perpetual), jeg synes imidlertid ikke at skiven på Ewigeren er så fin:confused:
Royal Oaken er en kanonklokke, og den er perfekt på alle måter (bortsett fra prisen);)

Når det gjelder winder kan jeg ihvertfall si at hvis det noen gang kommer en perpetual i hus her skal den i winder!

Takk for gode tips, så langt! Jeg fortsetter tittingen, om det noen kommer en får tiden vise:D

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Vet ikke hvor langt du har kommet med dette prosjektet, men jeg kom over denne bloggposten. Baume & Mercier slipper i disse dager (SIHH) en ny modell med "annual calendar" til under $5000. Fremdeles ikke perpetual, men veldig mye billigere skal det vel godt gjøres å få kalenderkomplikasjon fra Sveits.....

2431710-10362838-thumbnail.jpg

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Oj, den var nice! Takk for tipset... Slett ikke utenkelig at det blir en budsjett-variant.

Driver å teller litt knapper om dagen, som mange andre her inne:) Jeg ser jo at jeg stort sett lar Portuguesen ligge i safen, og da føles det litt råflott og legge såpass med grunker i en klokke som mest sannsynlig vil lide samme skjebne, hvis jeg skulle valgt Portuguesen. Så vurderte jeg ROO som også kommer med Perpetual, men det blir litt mye - av alt:)