Peissett

Kjøpte denne hos BS-Butikken på Fornebu:
http://www.bsbutikken.no/index.php?main_page=index&cPath=424_174
Ds9eKgH.jpg

Dersom du brukar ein del ved, så er det særs lite praktisk å måtte etterfylle eit slik stativ @BosseSvenson. Det vil samle seg mykje skit under stativet, og det er stor sjans for å ripe opp vegg dersom stativet ikkje stikk langt nok ut frå veggen.
Byta nett frå ei fin open vedkorg til ei som er tett med høge kantar. Fin den og - og ikkje minst praktisk. Fekk ein heilt ny kvardag, og livskvaliteten min auka med fleire prosent;)
Einig i at stativ på veggen er flott, men meinar at det egnar seg best som pynt og dekorasjon.
Dessutan må du uansett ha ei korg til å fylle på stativet?

For min egen del har jeg vedbod. Skal ha stativ med 60l kapasitet, og har rentbrennende peis som innebærer at jeg bruker i snitt 6 kubber pr. Kveld.

Stuen min har godt av å bli støvsuget den ene gangen jeg fyller opp beholderen uansett.
Det fine med å ha noe på vegg er at det blir mye enklere å støvsuge det som Evt faller på gulv, så jeg tar dette med knusende ro.

Mye flotte og nymoderne saker i denne tråden, design og løsninger jeg aldri har sett eller vurdert å undersøke nærmere. Noterer meg at jeg er litt mer "vintage", eller eldre, om dere vil ;)
Men med varmekabler i kjellerstuen trenger vi ikke så mye ved av gangen. Viktigere med kortreist vin.
image.jpeg

Redigert:
Det som faktisk ser greit ut med ett slikt stativ er at man bare må fylle opp hver 3-4 dag. (Vi fyrer ganske mye nå som madammen er hjemme på permisjon.)
Enig med @Entropy her. Støvsuger uansett.. Så enkelt å komme seg under et slikt stativ.

Ta det helt med ro. Når du er i tvil om du har en forsvarlig interesse rent økonomisk kan du se på delelistene til Porsche og Ferrari. Evt kan du gå inn i en hvilke som helst båtbutikk og be om pris på 40cm vinsjer til seilbåt.

Nå sikler jeg etter gammel 911 også...kanskje jeg heller burde la være og kjøpe meg ny vedkurv.

// KAB

Her går det i kobberkjel til å ha veden i. (Sjå bort i fra alle hundehåra på golvet, har altfor mykje feber og manflu til å støvsuge ;) ).

Da endte turen opp til Cornelias Hus der jeg fant ett peissett og vedholder fra Roost.
Vi skal diskutere om vi skal ha veggoppsatts til neste år. Har en del andre prosjekt som er første prioritet @Entropy :)
JvEH5Ho.jpg

Peissettet har en veldig flott overgang fra krom til grovbørstet stål. The pictures don't do them justice.

gkWSTdC.jpg

• Liker
Reaksjoner: g-s og Entropy