PAYPAL

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
2.705
Sted
Oslo / / Bergen
Mange har vel en PayPal konto eller har har hørt om denne relativt enkle og ganske sikre betalingsmetoden....Jeg har selv brukt den gjennom flere år, og har hittil (bank i bordet !) ikke opplevd noe ubehagelig, - MEN det finnes nok av skrekkhistorier om uheldige brukere av betalingssystemet. Følg linken og les og lær : http://www.aboutpaypal.org/

Denne websiden er laget av personer som tydeligvis er imot PayPal-systemet og viser på denne hjemmesiden til en rekke undersider som beskriver et vell av episoder.... :cry:

Mitt råd er at en godt kan bruke PayPal, men at en må utvise vanlig forsikthet, være kritisk og sikre kontoen ens. Opprett gjerne en egen "PayPal"-konto i banken din, som du kan overføre aktuelt beløp til. Unngå å ha større beløp liggende på denne kontoen. ALDRI svare på mail fra noen som utgir seg for å være fra PayPal og oppgi bankrelaterte data.
Jeg mener ikke å male fanden på veggen, men kun videreformidle informasjon som kan være nyttig.
Lykke til !
 
Godt poeng. Jeg har handlet et par klokker fra utlandet gjennom eBay og Timezone. For billige klokker/deler/annet utstyr har jeg uten problemer brukt PayPal, men har ikke koblet det til en bankkonto. Bruker et eget kredittkort som jeg følger nøye, og har dermed et selskap jeg kan klage til ved misbruk. Ville aldri brukt et norsk bankkonto/debitkort.

Derimot har jeg uten engstelse eller problemer overført penger på forhånd til vil fremmede personer med utenlandsoverføring :D Dette fordi det er folk som kan vise til et robust nettverk av gode referanser på Timezone.com eller tilsvarende fora. "Buy the seller, not the watch." Finn en selger som har mange poster, mange salg, og som anbefales av andre TZere med mange poster og mange salg/kjøp. Han vil ha mer å tape på å få et dårlig rykte enn å vinne på å ta pengene dine uten å sende deg klokka. Caveat emptor, dog. Fordi dette har funket godt for meg behøver det ikke funke for deg.

Har møtt på flere sleipe folk på Finn.no enn på Timezone.com. Fordelen med Finn.no er at jeg vet hvor selgeren bor :twisted: