Patek Philippe nautilus 5711/1 eller 5712/1A

Medlem
18. april 2011
Innlegg
2
Hei!

Vurderer å kjøpe en av disse, men først har jeg noen spørsmål;

Hvor mye koster disse ny i Norge?
Er det mye å spare på å kjøpe i USA?
Er det ventelister for disse urene, og i såfall hvor lang tid må man regne med?

vh Jånni
 
Hei!

Vurderer å kjøpe en av disse, men først har jeg noen spørsmål;

Hvor mye koster disse ny i Norge?
Er det mye å spare på å kjøpe i USA?
Er det ventelister for disse urene, og i såfall hvor lang tid må man regne med?

vh Jånni

Spørsmål 1 og 3 tror jeg best Urmaker Bjerke svarer best på, spørsmål 2 er heller ikke så lett å svare på, men diskusjonen om klokkekjøp i USA har vært oppe noen ganger. Jeg tror konklusjonen nesten alltid blir at det er ikke "mye" penger å spare når man tar hensyn til norsk moms. Ang import uten moms er ikke dette noe vi diskuterer på tidssonen.

Velkommen i varmen, Pst: Gå for en Patek Philippe nautilus 5712/1A du, døds fin klokke. Finnes så vitt hva jeg vet en her inne.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Hei!

Vurderer å kjøpe en av disse, men først har jeg noen spørsmål;

Hvor mye koster disse ny i Norge?
Er det mye å spare på å kjøpe i USA?
Er det ventelister for disse urene, og i såfall hvor lang tid må man regne med?

vh Jånni


Kaster meg innpå denne.
Ettersom jeg har en 5712/1A.

1) Stikk innom Bjerke - eller ta en telefon - så får du nok 2011-priser relativt raskt.
Min 5712/1A lå i sjiktet 190k. 5711 vil jeg tro du får rundt 110k.
2) Nei.
3) Ja.
Venteperioden kan variere fra år om annen, samtidig at det ikke alltid er slik at bestilt/reservert ur ender opp som kjøp av bestiller. Da kan det bli raskere ledig. Venteliste kan ligge på 1-2 år. For 5712/1A. Men dette avhenger veldig av ADs mulighet for å påvirke "køen", og generell etterspørsel. 5711 mener jeg leveres raskere.

Forøvrig er det lett å anbefale 5712/1A fra min side, men jeg foretrekker jo dens komplikasjoner fremfor den helt stilrene og klassiske 5711.
Uansett hva du velger blir det likevel et godt valg.

Lykke til!

Her er min (flere bilder i min tråd i Galleriet):
PP2.jpg
 
Spørsmål 1 og 3 tror jeg best Urmaker Bjerke svarer best på, spørsmål 2 er heller ikke så lett å svare på, men diskusjonen om klokkekjøp i USA har vært oppe noen ganger. Jeg tror konklusjonen nesten alltid blir at det er ikke "mye" penger å spare når man tar hensyn til norsk moms. Ang import uten moms er ikke dette noe vi diskuterer på tidssonen.

Velkommen i varmen, Pst: Gå for en Patek Philippe nautilus 5712/1A du, døds fin klokke. Finnes så vitt hva jeg vet en her inne.

Syv år senere kan jeg dessverre ikke lenger stå inne for dette innlegget. 5711 er helt klart finest av de to.