Panerai på finn

Hei,

Panerai'er med den s.k Tobacco-dial er visstnok litt sjelden, siden dem ikke produseres lenger, hvis man ikke regner med 311 (for ca 125k) eller 203 (ca 500k), men fakta er likevel at dem dessverre ikke er så populære. Folk virker tydleig ikke ha så stor lyst på en med brun skive å det har vært flere 118 til salgs en lenger tid på timegeeks.

Jeg mener du bør kunne få en for ca 25k, muligens 27k.
 
Den der kjenner jeg igjen! ...og den er for så vidt ikke til salgs lenger for jeg har tatt den tilbake. Prisen ble i høyeste laget, og det er jo problemet med kommisjonssalg. Først skal jeg ha det jeg vil ha for klokken, også legger utsalgsstedet på sin kommisjon. Dessuten var jo dollarkursen litt høyere i mars enn nå, så da jeg sammenlignet med klokker fra USA, så ble prisen også høyere.

Jeg fikk for så vidt et par gode forslag til byttehandler, men motviljen min var vel også et tegn på at jeg egentlig liker klokka ganske godt. Det var også derfor jeg tok den tilbake snarere enn å senke prisen. (også ble annonsen liggende, men jeg tror den er borte nå).

Om det er en lite ettertraktet modell kommer vel også litt an på hva man sammenligner med. Da jeg kjøpte den var jeg primært på utkikk etter en Pam 111 eller en 112, men så fikk jeg et godt tilbud på 118'n til lavere pris.

Det jeg ser nå, er at 118'ene fremdeles blir solgt for ca. 4.000-5.000 usd, mens 111'ere fra samme periode går for 3.500-4.000. Og jeg har til og med sett en 112 bli solgt til under 3.000 usd.

Men det kan godt hende at denne dukker opp til salgs her på tidssonen til en mer realistisk pris enn på finn...
 
Korreksjon- jeg ser nå at det faktisk ikke finnes noen til salgs på timegeeks eller vintageure som hadde noen før.

Prisnivået bør nok heller ligge mellom 28-32 mener jeg beroende på stand.
 
Sven Bertil skrev:
Prisnivået bør nok heller ligge mellom 28-32 mener jeg beroende på stand.


Jeg er selvsagt enig med deg, men med sånne ur som har gått ut av produksjon for en stund siden og som ikke omsettes så ofte, er det vanskelig å vite. Kronekurs som fyker opp og ned gjør jo også ting komplisert.

Men det vi i hvert fall vet er at prisnivået ikke bør ligge på 37.000 :D