Panerai og størrelser

Medlem
18. feb. 2021
Innlegg
3
Sted
Oslo
Hei,

Jeg lurte på om noen kunne hjulpet meg litt med tips til modeller som kan passe et mindre håndledd. Har tidligere slått det litt fra meg å se på Panerai, ettersom jeg anser dem som for store, men har nylig fått mer og mer interesse for merket, og har det sterkt på klokkeradaren.
Jeg lurer derfor på hvordan en 42 og/eller 44 vil oppleves på mitt håndledd (ca. 15cm)

Ettersom butikkene nå er stengte slik at jeg ikke har mulighet til å prøve klokkene, så ønsker jeg gjerne å høre deres tanker og ikke minst forventninger, ettersom jeg frykter at klokkene skal være litt i det største laget. Jeg sikter mest til Luminor-serien og evt. Radiomir.

Har dere noen tanker?
Setter stor pris på innspill!
 
  • Liker
Reaksjoner: cmarcussen
Du (som mange andre) nevner omkretsen av håndleddet ditt: 15cm.
Det sier egentlig veldig lite.
En perfekt sirkel kan bli 15cm i omkrets mens en "flat" ovale kan bli det også.
Det som er avgjørende (på hvor stor klokke du kan bruke uten å se ut som du leverer en pizza) er bredden av håndleddet ditt.
 
Hei,

Takk for svar, og det er veldig sant.
Bredden er på ca. 45mm.

Jeg kan selvfølgelig søke opp lug-to-lug, bilder, videoer av dette, men synes det hadde vært gøy med litt tanker fra noen mer erfarne her fra TS :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Fasit er at du må prøve forskjellige Panerai-modeller i 42 og 44mm.

Kassene er forskjellige, og det er også håndledd - som påpekt over.

Jeg har 18,5-19 cm håndledd, og har funnet ut at Panerai Submersible 42mm er perfekt. Har hatt de fleste størrelser i Panerai, og Radiomir 1940-kassen i 45mm fungerte også. Blir ikke helt venn med andre modeller, selv om Panerai jo skal være «litt» store....

C0D37421-243C-4D78-B0E4-DC31B73EF6E1.jpeg
 
Tusen takk for svar.
Det er i hvert fall godt å høre at det finnes flere mulige modeller som kan passe, av 42 og muligens 44.
Sier ikke nei til en Submersible dersom jeg hadde funnet en passende modell heller - utrolig fin klokke du har der!

Da får jeg bare vente til det er mulig å ta turen innom Bjerke for litt klokkeprøving.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
@Visneiks Hei, jeg har en omkrets på ca. 18 cm, men ganske "flatt" håndledd med ca. 6 cm bredde. Her ser du en 510 (44 mm) som har manuelt verk. De bygger mindre enn modeller med automatikkverk i samme størrelse. 44 mm er helt i smertegrensen etter min smak for mine håndledd. Prøvde 47 mm da jeg skulle handle min Panerai, men de var rett og slett for store. Enkelte wristshot lyver litt om hvor stor klokken er, illustrert med bildene under. Lykke til med valget når den tid kommer, og ja: det er viktig å prøve før du kjøper ;)
IMG_2228.jpg
IMG_2520.jpg