Jeg har to Paneraier. En PAM 024 og denne. Økonomien tillater ikke at jeg beholder begge, så en må ut. Klarer ikke bestemme meg, så lufter begge to for salg. Så får jeg se hvilken som evt blir solgt først - og da trekker jeg den andre fra salg. Veldig usikker så forbeholder meg retten til å trekke fra salg på impuls.
SPESIFIKASJONER
Modellnummer: PAM 111, L-serie (2010)
Verk: Panerai OP XI (manuelt urverk basert på Unitas/ETA 6497/2)
Gangreserve: 56 timer
Kassediameter: 44 mm uten krone
Kassetykkelse: 15 mm
Avstand mellom lugs: 24 mm
WR: 30 ATM / 300m
HISTORIKK
Ny i 2010. Kjøpt av GG her på forumet.
BOKS OG PAPIRER
Komplett: Inner- og ytterboks, samt bølgepappboksen helt ytterst. Manual, garantikort, skrujern og plastbeskyttelsen til kassen.
TEKNISK/KOSMETISK TILSTAND
Klokken er brukt og har normalt med hairlines for en 2010-modell. Den har en bitteliten "bulk" på kassen ved kl 10. Se bilde under. Ikke noe som man ser eller legger merke til, men den er nå der. Jeg vil likevel si at klokken fremstår som meget pen!
Har ikke sjekket denne hos urmaker, men den går jevnt og fint som den skal, og har en gangreserve som overgår spesifikasjonen.
BÆREREDSKAPER
Gummirem, svart krokorem, "honningfarget" krokorem, samt en kraftig vintage rem i mykt, lyst skinn. Veldig behagelig! Skal få tatt et bilde av remmene som følger med. Andre skinnremmer vist på bildene følger dessverre ikke med.
ANNET
Klassisk Panerai med Sandwich-skive og innsyn til urverket. Denne klokken har IMHO den flotteste Panerai-kassen! 44mm er helt perfekt for en Panerai, og bærekomforten er langt bedre enn på de langt tykkere 1950-kassene. Denne er 15 mm tynn, mot 1950-kassens lubne 18,5 mm, samtidig som formen på kassen gjør at klokken ligger bedre på håndleddet synes jeg.
REFERANSER
Jeg har mange Good Guy-referanser fra tidligere handler, og tenker å fortsette den gode trenden. Se referanser her!
PRISANTYDNING OG OPPGJØR
Utropspris 45k, men bud er lov
Standard TS-oppgjør: Betaling på konto før sending. Evt F2F Oslo på dagtid.
På bildet under kan man skimte "bulken" på kassen kl 10.
Dette er remmene som følger med:
Redigert: