Panerai i avisen..

DJM

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
1.182
Sted
Oslo
Da jeg leste dagens DN oppdaget jeg en Panerai på side 74.

Den ser ut til å tilhøre Petter Singsaas, direktør i Universal Music.

Litt vanskelig å fastslå hvilken modell, men jeg setter mine penger på en PAM 25 :)
Submersible i titan.

Det har hendt tidligere, men det tilhører sjeldenhetene å spotte en Panerai i en norsk avis.
 
Ben Stiller hadde en Panerai på armen i Dagbladet Magasinet på lørdag. Kunne se ut som en 233. (har ikke scanner, så jeg får ikke lagt ut bilde)
 
Santos-Dumont skrev:
Ben Stiller hadde en Panerai på armen i Dagbladet Magasinet på lørdag. Kunne se ut som en 233. (har ikke scanner, så jeg får ikke lagt ut bilde)

Visste ikke at Ben Stiller hadde så god smak, tatt i betraktning til filmene han er med i... ;)
 
Ja, Jason Plato har en Pam 140 i helgull m. karbontavle.

Lekker klokke!
 
Haha. Apropos Panerai og vestkant. Når du nevner det, har jeg faktisk spottet en del Panerai'er på de mange cafeér som ligger langs Frognerveien i det siste... :roll:
 
Spørsmålet er da, hva i alle dager gjør du på cafeer langs Frognerveien?? :)

Spøk til side.. man vil sikkert se en del Paneraier, det virker jo som om kunnskapen om deres eksistens har nådd flere. Heldigvis stiller de ikke på linje med Rolex enda :)
 
Jeg kan (som undercover agent på Vestkanten) bekrefte at Panerai har vært tilstede under rosa skjortemansjetter i lang tid ;)
 
Jeg hadde en klokkeopplevelse på vestkanten i dag. Skulle kjøpe ny tv, og forrige gang jeg var i butikken (for en uke siden) så jeg at ekspeditøren hadde en spennende klokke på armen. Det så ut som en Panerai, men i og med at den var gullfarget så tenkte jeg at det var en eller annen kopi/lookalike, og spurte ikke noe mer om det. Da jeg skulle hente tv'n i dag så jeg at den samme ekspeditøren hadde på seg en grønn Rolex jubileumssub., og siden jeg har samme klokke selv så jeg at den var ekte. :mrgreen:

De hadde det ganske hektisk i dag, så jeg fikk ikke snakket så mye med ekspeditøren (som kanskje er her på tidssonen for alt jeg vet - hei i så fall og takk for all hjelp, vi kom jo i mål til slutt :D ), men jeg fikk spurt om han var klokkeinteressert, og det viste seg altså at klokken han hadde hatt på armen virkelig var en Panerai. I gull. Som jeg mitt nek ikke fikk sett nærmere på forrige gang. Ikke helt sikker, men jeg tror det var en Pam 289, noe som forklarer hvorfor jeg syntes den så litt rar ut. Har ikke sett den brunfargede skiven mot gull før. (knapt nok på bilder) :eek:

Uansett. Det viser seg at han har flere Paneraier i samlingen, men som sagt fikk vi ikke pratet så mye siden han prioriterte kunder foran klokkeprat, noe viser arbeidsmoral - og det er jo bra.

Moralen er uansett: Hvis du ser en kul klokke på noens arm, så bør man snarest be om å få en nærmere kikk for neste gang har de kanskje noe på armen som du har sett før. :cry:
 
hirst_and_frank_127547a.jpg
 
Det er forøvrig verdt å nevne at en Panerai-klokke er en del av(!) kunstinstallasjonen "The Tranquillity Of Solitude" av Damien Hirst..
 
Jeg tror han har Panerai med i flere kunstverk. Jeg tror det er 3-4 forskjellige. Det siste ble ikke solgt i auksjonen på Sotheby's (var det?). Det inneholdt et skrivebord, en kontorstol, en flaske Evian og en Panerai samt en pille.

På bildet som DN trykket i D2 har Hirst på seg en 249 og Dunphy en 210 :)