Nå er verken det å kalle seg en "Paneristi" eller ha det mest formelle uret et mål med denne anskaffelsen. Jeg har Ulysse-Nardin som jeg til vanlig bruker i formelle anledninger. Grunnen til at jeg ønsker en ren 40/42mm Panerai er rett og slett for å ha noe litt røffere som et formelt ur(bruk til daglig i jobb og formelle anledninger.)
Jeg må si det er underlig av en "Paneristi" å velge å gå så hardt mot en som er nysgjerrig på merket. Det ville vært mer fordelaktig å ønske noen velkommen, og la de starte på en Panerai som tydeligvis ikke bærer DNA´et og jobbe seg oppover - enn å gi avsmak(?). Det var hvertfall min oppfatning.
Når jeg startet min urkarriere gikk det i Breiling - i dag ville jeg ikke vurdert en Breitling i det hele tatt. Så det forandrer seg med tiden.
Takk for gode linker og andre innspill.
Helt til slutt: Tips til andre merker/modeller enn de jeg spør etter er totalt uønsket. Eneste jeg vil vite er hvordan de bærer og hva som tilbys.
Håper ikke dette innlegget var for krast, men følte jeg måtte presisere hva jeg ønsket med innlegget mitt