Unektelig Panerai-DNA selges
DET MODERNE PANERAI har muligens ikke solgt så mange referanser som alle kan være enige om at er nydelige. Derimot var det aldri noen tvil om at PAM000372 skulle bli blant manufakturets aller flotteste kreasjoner. Nå har du muligheten til å anskaffe deg denne historiske dykkerklokken.
Dette er uret som er heftig i alle situasjoner – enten du er kledd i dress, t-skjorte, badebukse eller Adams drakt.
PRAKTISK INFO før vi går videre:
Det medfølger en haug med remmer, blant andre tre originale fra Panerai. Samt en reproduksjon av remmene som ble brukt på 60-tallet, fra Bosphorus Leather.
Forhold jeg vil påpeke ved kosmetisk tilstand:
URVERKET er Cal. P. 3000. Det er vanskelig å måle urverkets eventuelle avvik i sekunder, da uret ikke har sekundviser. Dog har jeg opplevd uret som nøyaktig.
PAPIRER OG BOKS medfølger. Dette er et komplett sett. I tillegg til de originale remmene uret ble levert med (gummi og lær) legger jeg ved ytterligere to fra Panerai (sort bøffel og lysebrunt naturskinn). Buckle medfølger også. Jeg har forlagt det originale rembytteverktøyet.
NOTER (for de som beveges i sjelen av dette):
SALGSINFORMASJON:
DET MODERNE PANERAI har muligens ikke solgt så mange referanser som alle kan være enige om at er nydelige. Derimot var det aldri noen tvil om at PAM000372 skulle bli blant manufakturets aller flotteste kreasjoner. Nå har du muligheten til å anskaffe deg denne historiske dykkerklokken.
Dette er uret som er heftig i alle situasjoner – enten du er kledd i dress, t-skjorte, badebukse eller Adams drakt.
PRAKTISK INFO før vi går videre:
- Ref. PAM00372, Panerai Luminor 1950 3 Days Acciaio
- Solgt i 2016, m/ plexiglass
- R-serie
- 47mm
- Vanntett ned til 100m (råtøff både over og under havoverflaten).
- In-house 3-dagers manuelt urverk.
- 1 av 400 produsert i gitt år.
Det medfølger en haug med remmer, blant andre tre originale fra Panerai. Samt en reproduksjon av remmene som ble brukt på 60-tallet, fra Bosphorus Leather.
Forhold jeg vil påpeke ved kosmetisk tilstand:
- Bruksmerker (hairlines og noen små merker) på kasse. Referer gjerne til bildene.
- Merker etter tidligere eiers noe uvøren bytte av reim på hornene.
- Jeg kan referere deg til habil person som kan håndpolere klokken tilbake til nær perfekt stand om du skulle ønske det. Jeg har ikke brydd meg om dette – og har brukt klokken.
- Bruksmerker på plexiglass (kan pusses bort med PolyWatch).
- Det medfølger ekstra OEM plexiglass.
- Medfølger uoriginal skrutrekker til rembytter
URVERKET er Cal. P. 3000. Det er vanskelig å måle urverkets eventuelle avvik i sekunder, da uret ikke har sekundviser. Dog har jeg opplevd uret som nøyaktig.
PAPIRER OG BOKS medfølger. Dette er et komplett sett. I tillegg til de originale remmene uret ble levert med (gummi og lær) legger jeg ved ytterligere to fra Panerai (sort bøffel og lysebrunt naturskinn). Buckle medfølger også. Jeg har forlagt det originale rembytteverktøyet.
NOTER (for de som beveges i sjelen av dette):
- Klokken er ikke kjøpt i Norge. MVA-papirer medfølger.
SALGSINFORMASJON:
- Prisen settes i nedre teig av dagens norske marked: 58.000 kroner (+ eventuell EON).
- Ved forsendelse gjelder forhåndsbetaling.
- Selger (undertegnede) foretrekker F2F handel, slik at vi begge kan være trygge på en trivelig transaksjon. Jeg spanderer kaffe.
- Oslo, samt steder innenfor rimelig reisetid med bil.
Redigert: