Solgt Panerai 372

Nicolai

TS alumnus
Medlem
29. nov. 2012
Sted
Oslo
Unektelig Panerai-DNA selges

Screenshot 2019-06-14 at 18.09.54.png

DET MODERNE PANERAI har muligens ikke solgt mange referanser som alle kan være enige om at er nydelige. Derimot var det aldri noen tvil om at PAM000372 skulle bli blant manufakturets aller flotteste kreasjoner. Nå har du muligheten til å anskaffe deg denne historiske dykkerklokken.

Dette er uret som er heftig i alle situasjoner – enten du er kledd i dress, t-skjorte, badebukse eller Adams drakt.

PRAKTISK INFO
før vi går videre:
  • Ref. PAM00372, Panerai Luminor 1950 3 Days Acciaio
  • Solgt i 2016, m/ plexiglass
    • R-serie
  • 47mm
  • Vanntett ned til 100m (råtøff både over og under havoverflaten).
  • In-house 3-dagers manuelt urverk.
  • 1 av 400 produsert i gitt år.
TILSTANDEN til denne rakkeren er forholdsvis god. Jeg har brukt klokken tilnærmet hver dag siden jeg kjøpte den for noe over ett år siden og har aldri hatt noen problemer. Se detaljerte og ærlige bilder i bildekarusellen i slutten av salgsannonsen, samt beskrivelsen nedenfor.

Det medfølger en haug med remmer, blant andre tre originale fra Panerai. Samt en reproduksjon av remmene som ble brukt på 60-tallet, fra Bosphorus Leather.

Forhold jeg vil påpeke ved kosmetisk tilstand:
  • Bruksmerker (hairlines og noen små merker) på kasse. Referer gjerne til bildene.
  • Merker etter tidligere eiers noe uvøren bytte av reim på hornene.
    • Jeg kan referere deg til habil person som kan håndpolere klokken tilbake til nær perfekt stand om du skulle ønske det. Jeg har ikke brydd meg om dette – og har brukt klokken.
  • Bruksmerker på plexiglass (kan pusses bort med PolyWatch).
    • Det medfølger ekstra OEM plexiglass.
  • Medfølger uoriginal skrutrekker til rembytter
Dette er rett og slett en klokke som har blitt brukt – ingen safe queen.

URVERKET er Cal. P. 3000. Det er vanskelig å måle urverkets eventuelle avvik i sekunder, da uret ikke har sekundviser. Dog har jeg opplevd uret som nøyaktig.

PAPIRER OG BOKS medfølger. Dette er et komplett sett. I tillegg til de originale remmene uret ble levert med (gummi og lær) legger jeg ved ytterligere to fra Panerai (sort bøffel og lysebrunt naturskinn). Buckle medfølger også. Jeg har forlagt det originale rembytteverktøyet.

NOTER (for de som beveges i sjelen av dette):
  • Klokken er ikke kjøpt i Norge. MVA-papirer medfølger.
REFERANSER på min person finner du enkelt i Good guys-tråden. En mengde flere bilder av uret i diverse situasjoner kan du finne på min Instagram-konto.

SALGSINFORMASJON:
  • Prisen settes i nedre teig av dagens norske marked: 58.000 kroner (+ eventuell EON).
    • Ved forsendelse gjelder forhåndsbetaling.
  • Selger (undertegnede) foretrekker F2F handel, slik at vi begge kan være trygge på en trivelig transaksjon. Jeg spanderer kaffe.
    • Oslo, samt steder innenfor rimelig reisetid med bil.
BILDER
IMG_6136.JPG

pvSXHht1MLvKAyTb0ZMC05I6vlaYJKIyZaX9pg1lyFndJdZNccPFBZw5ZSzxNPIoxwKBlpgYtfvGv7XPdPUvPeQWr9tv4TSG0kdb52t8HvgZvDbIEuSAimAdtM5eka5HFO80xuSH

9ZeTjYpEKOU8apCozqGJ8fGKo3rQQwVNlv9QTzD8ZszRakgttEEV8dOYhB1TWWBKQ7FT3qPOJ0M2VBxwgky8brvL5lfQJ75LY3SO31o4Zb5cW8nRfJ5Tz4WMFRlr3MNJ1iv9omnU

xS7cBwg0SAx8PWgLjVAwwa3UkZ1ZZsGul9Tw7PjSQSSLIvdPTjSftmmhOXINU1Cja-fWERuGypVZVqXGHmQkIYLtugP98cFs2XMBEcMNdrnYonkJ42MzPoBKZ4EIbQO8aBj1hjr9

q73A1syTs9SXzejHSVq27iw3HErW3LEnb67BMNkxbO7hBYcz1YZBVmCXKSuApLAE2OcKSXMg9ZHIFrWty2WNXAjAHTxwkS4lNvC-Vh2yQKiobQh-f8JSQTUZ757WM7HzuIEA2fmO

XOe8qmkFacawlkogdaKPx3O3qWi7j0ubXp_DHHglBHQR0BSiMgfMgU9Fq2lC5qQcNGHCcthdA6XuBmrS9bfxOgmmQNHE1wA1jaC0SATM7NTJ3tmHsn_EB9mbR10CWm7ZkH2B-bIt

5ZOQvh2zvKiu0wPVHm2hc_kTkapbo4LfSbbwepM-KPOLFortfVS33CnVF88S09ZDIZJEvwy746oSOuawlA7ooK7UV2ujYhueJ0J-0j_a6OCkBQSPINtbgjelzMCxoSVhTKO5ybEw

e316yeghaQ974Z6cvTXEGLa0I9DoUJwlMQV8L4uqWXEwECdcJixG4sajwDd_Yu0oMUCvVdXO_sAT55j97aOi9QFdvZPyUxIqWZtg3trJZikENcvUR_-INhcfG4hQxNqdS_EeKmqv

AebON4IvCNln5tW3XJziazIGsidMkWfU_sOFctlJq_r8DBRSJz6QGsh2gIahjrg22VnhjGEgmJJ2zQtB-rDpP7DolLjH9pD6ZhI9WQEkLYGClO4-aQSGIrTGKOGZuoZg4jjRmDqa

Redigert: