Pam 425 - stor klokke tilpasset små håndledd??

Medlem
30. sep. 2016
Innlegg
21
Sted
Arendal
Jeg har fattet interesse for Radiomir 425 og leser det jeg kommer over om akkurat den klokka. Men i den siste artikkelen jeg leste skriver artikkel forfatteren følgende «Er håndleddet ditt større enn 18,5cm i omkrets vil du ha problem med å bære klokka riktig»

https://www.watchcollectinglifestyl...pam-425-iconic-like-its-predecessor-from-1936

Med mitt håndledd på nærmere 21cm i omkrets har jeg tenkt at Panerai - store og kraftige klokker - passer meg perfekt. Er det noe jeg ikke har tenkt på her?? Eller er det noe som gjelder bare akkurat denne moellen?
 
Jeg har fattet interesse for Radiomir 425 og leser det jeg kommer over om akkurat den klokka. Men i den siste artikkelen jeg leste skriver artikkel forfatteren følgende «Er håndleddet ditt større enn 18,5cm i omkrets vil du ha problem med å bære klokka riktig»

https://www.watchcollectinglifestyl...pam-425-iconic-like-its-predecessor-from-1936

Med mitt håndledd på nærmere 21cm i omkrets har jeg tenkt at Panerai - store og kraftige klokker - passer meg perfekt. Er det noe jeg ikke har tenkt på her?? Eller er det noe som gjelder bare akkurat denne moellen?

21 cm?? Hvor måler du da, over knoken? :)

Klokken du ser på, er med sine 47mm en bortimot perfekt klokke til deg.
 
Høres ut som typo i artikkelen, at det skulle stått 'smaller' istedet for 'larger'..?

Tenkte det samme som deg, men de presiserer jo "..this is a watch that doesn't look as big once it's on the wrist"

Høres uansett rart ut for meg at en 47mm kasse skal se smått ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Det er relativt lett å finne reimer som er lange nok, jeg tenkte vel helst at det var noe mer formen på klokka som kunne gjøre at den ikke var så behagelig å bære.. Eneste måten å finne dette ut er å prøve en!!

424 er ok den også, men jeg liker spesielt enkelheten til 425 (drømmen er vel en 232 eller 720/721).
 
86D0822C-B705-4EE1-9B2B-6EEBBF7CFB41.jpeg
Jeg er 20,5 cm i omkrets på håndleddet og har ganske «flat» topp om du skjønner hva jeg mener(klokken ligger flatt på håndleddet). 47 mm Panerai er for meg en meget god match. Føles ikke mer enn kanskje 1mm større enn 44 mm IWC Aquatimer 2000 jeg hadde, grunnet høyere bærekomfort og mer balansert vektfordelingsmessig(IWC en liten anelse topptung) nå er du ute etter Radiomir som er litt annerledes (har ikke prøvd 47mm Radiomir selv), men vil ihvertfall slå et slag for 47 mm Panerai generelt! Utrolig mye klokkeglede!
 
Eg er også rundt 20,5 - 21 rundt håndleddet og enkelte 47mm Panerai sitter veldig bra . Her er er det nok veldig avhengig av vinkelen på lugsa . Lugs med stor lugvinkel ned ( tiltenkt smalere håndledd ?) på en stor hånd med flat topp og den bærer nok ikkje så bra .
Eg ville uansett ha prøvd sånt før kjøp
 
Jeg måler 16,5 cm rundt håndleddet. Jeg syns 425 sitter pent og komfortabelt pga at remmen går nesten "rett ned" på sidene av mitt håndledd. 425 er på ingen måte et lite ur, men kan fint brukes av de med mindre håndledd uten at det ser rart ut. Av de med ca 20 cm håndledd som har prøvd, sitter den veldig fint, men standardremmen er for liten.
LRM_EXPORT_19579960370969_20181005_111113433.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: MrT og fredskijj