Pam 233

Medlem
28. jan. 2008
Innlegg
1.744
Sted
.
Jeg har som mange andre 233 eiere merket at indikatoren (8 days) ikke går helt ned på 0, Dette er noe som Panerai innrømmer og dekker kostnaden på.


Urmaker Bjerke vil gjerne sende den for å byttet skive med en der selve indikatoren er kortere.
Er dette lurt? vil den da ikke være original lenger og kanskje miste verdi, eller er det en "skjønnhetsfeil" som bare de
første 233 har, og som er litt av sjarmen..
Dette er en I serie med et tidlig nr (02..)

Setter pris på tips.

[attachment=0:b4todbbf]DSC02415.JPG[/attachment:b4todbbf]
 
Om "alle" eierene av uret sender det inn for modifisering, vil du med tiden ha en raritet. Det gjør jo både verdien og skiven attraktiv, noe som i min bok taler for å ikke bytte...

En annen ting er om det plager deg å se på power-reserve som ikke er helt nede på 0? Personlig har jeg merket at "skjønnhetsfeil" plager meg mindre og mindre ettersom tiden går. (No pun intended)
 
Det var en skikkelig "Nøtt" Frik!

Vet ikke helt hva jeg ville gjort..Spørsmålet må nesten bli om den lille! feilen irriterer deg eller ikke?
Er det noen tidsfrist på hvor lenge de tilbyr skifte av skiva?
Å skifte skive er jo ikke et helt ubetydelig inngrep, i tilegg må du jo gi fra deg klokka en stund.
Jeg har selv en liten"if it's not broken don't fix it holdning". Kanskje den lille feilen vil heve klokkens samler verdien
en gang inn i fremtiden. det har skjedd med Rolex modeller etc.
På den andre siden, hvis dette er noe som har irritert deg er det vel bare å gripe sjansen.
Eventuelle problemer ved skifte vil jo bli garantert for av Panerai/Bjerke.

Bare du vet svaret, men jeg hadde ikke sendt den inn for reparasjon(tror jeg......;))
Lykke til!!
Vh
J.Cat
 
Det er en garantisak, så alt dekkes av Panerai.
Nå viser det seg i ettertid at det ikke er selve skiva som må byttes, men en liten
del under skiva. Så da synes ikke jeg det er så ille som å måtte bytte skiva.
Klokka er sendt og det tar 6 uker (minimum) Det blir leeeenge...
:(