P9000 støyer?

Medlem
6. des. 2013
Sikler på en PAM312 - og som så mange andre så leser man side opp / ned - og kommer over enkelte som nevner at P9000 urverket støyer. Dvs. rotor lager lyd. Aargh. Sånn fikser jeg ikke.

Er eksemplene på nettet utskudd - eller er det slik at P9000 lager lyd når rotor snurrer?

Nå har ikke jeg p.9000 men p.9001, og man hører jo at rotoren snurrer om man rister klokken når den er av armen, men jeg sliter med å høre noe fra dette verket i det hele tatt når jeg har klokken på armen.

Min oppfatning er at dette er uproblematisk. Men, en tur til AD for å prøve/lytte er vel å anbefale uansett:)

Har aldri lagt merke til at P9000 støyer eller lager lyd nesten i det hele tatt...prøv Patek du, så skal du få høre LYD. Kona satt ved siden av i bilen og lurte på hva den "skranglelyden" var..

Ja rotoren på P9000 støyer. Jeg har enda til gode å høre et P9000-verk som ikke støyer når rotoren spinner.

Når det er sagt så legger du stort sett kun merke til det når du rister på klokken for å høre etter det, men sammelignet med f.eks. Rolex så er det en skikkelig bråkebøtte.

(Og for å være helt ærlig så oser det ikke akkurat kvalitet av den lyden heller. Minner nesten om en slags skraping. Er godt fornøyd med min 351 uansett da ;) )

Redigert:
Svaret her er vel egentlig PAM233 ;)

PAM233J_01.JPG

Redigert: