På tide å utvide forumet?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
10. juni 2008
Innlegg
1.297
Sted
Trondheim
Jeg lurer på hvorfor det bare er forum for Panerai, Omega og Rolex? Det er jo mange andre merker, men disse må diskuteres under Klokkeforumet. Er ikke interessen stor nok for å få inn flere merker? Vi kunne kanskje tatt en avstemning for å kartlegge behovet?
 
Ble litt usikker,- mye fornuftig skrevet nedenfor...av Anders og DJM.
Bare det forblir et eget forum for Panerai ! :mrgreen:

Vil likevel driste meg å foreslå et underforum for japanske ur. :roll:
 
Jeg synes det er hyggelig å ha mye aktivitet på det generelle forumet. Da leser man kanskje innlegg man hadde gått glipp av i et særforum som man trodde man ikke var interessert av :)
Jeg synes felleskapsfølelsen blir større av få store og aktive forum enn mange små.

Inntil det er så mye aktivitet på "Klokker" at det er vanskelig å holde følge synes jeg ikke Juice skal utvide. Jeg synes allerede Rolex og Omega forumene er litt daffe. Panerai-galningene må jo få ha sitt eget forum, hvis ikke plager de jo vettet av oss andre med remskifter ...

Jeg vil derimot veldig gjerne ha mer diskusjon omkring merker som er underrepresentert her. Mer vintage, mer japansk, mer av alt! :D Untatt underforumer, som jeg synes det er nok av.
 
Etter min mening vil en ytterligere fragmentering av forumet bare føre til at den lille aktiviteten som er her blir mindre synlig, samtidig som man vil bli tvunget til å navigere og klikke seg frem og tilbake mer enn nødvendig.

Når et forum tilhørende et enormt merke som Omega genererer 11 poster i sin levetid, hvor mange vil da oppstå f.eks. i et Hublot-forum? :)

All den tid ikke ett merke utmerker seg og tar over det generelle klokkeforumet, slik man kanskje så tendenser til med Panerai-aktiviteten før Panerai-forumet ble opprettet, tror jeg en samling i ett generelt forum fører til økt aktivitet. Flere vil lese postene, og flere vil kunne finne på å respondere på dem.
 
Flere gode poenger her. Jeg er enig i at flere vil lese innleggene når de skrives på Klokkeforumet. Men med tanke på å få flere medlemmer vil jeg tro det vil lønne seg å signalisere at det går an å diskutere mer enn bare de dyre eksklusive klokkene. Med første øyekast på forsiden kan det jo se ut som Tidssonen er et eliteforum forbeholdt de dyreste klokkene. Jeg sier ikke jeg sitter med fasitsvarene her, jeg bare lufter noen tanker så det evt kan bli en diskusjon for å lodde meningene rundt temaet :D
 
Flere gode poenger her. Jeg er enig i at flere vil lese innleggene når de skrives på Klokkeforumet. Men med tanke på å få flere medlemmer vil jeg tro det vil lønne seg å signalisere at det går an å diskutere mer enn bare de dyre eksklusive klokkene. Med første øyekast på forsiden kan det jo se ut som Tidssonen er et eliteforum forbeholdt de dyreste klokkene. Jeg sier ikke jeg sitter med fasitsvarene her, jeg bare lufter noen tanker så det evt kan bli en diskusjon for å lodde meningene rundt temaet :D
Klarsynte topale hadde rett :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.