Overhaling av ur

Det er jeg som har postet annonsen på vegne av en bekjent, bare å sende PM dersom det er noen spørsmål! :)
 
Det er jeg som har postet annonsen på vegne av en bekjent, bare å sende PM dersom det er noen spørsmål! :)
Min Omega er på spa i Sveits så det er ikke aktuelt for meg nå @Medici, men det må jo være en bråte folk her inne som trenger å sende sine Omegaer på service nå eller senere. Hva kan du fortelle mer om din bekjente?
 
Redigert av en moderator:
En dyktig urmaker som gjerne vil bruke noe av fritiden sin på overhalinger, og som også har et hjemmeverksted :)
 
Høres knall ut. Allerede tipset en kompis om dette.

Han er ikke så veldig klokkeinteressert og blei lang i maska da AD skulle ha 6000+ for service av en Speedmaster Reduced.
 
@Medici

Hvor får han deler fra?
Såvidt jeg vet er det bare Omega AD som får bestilt deler av swatchgroup.
Greit å vite at deler som byttes er orginalt og stammer direkte fra produsent.
 
Redigert av en moderator:
@Medici

Hvor får han deler fra?
Såvidt jeg vet er det bare Omega AD som får bestilt deler av swatchgroup.
Greit å vite at deler som byttes er orginalt og stammer direkte fra produsent.

Takk for spørsmålet! Like greit å få konstantert med en gang at alle deler selfølgelig er originale, og de delene som evnt blir byttet ut kommer i retur.
Han har endel deler selv, samt et veldig bredt nettverk :)
 
Redigert av en moderator:
Dette er en urmaker jeg har hatt en del å gjøre med. Han jobber til vanlig i en velkjent urmakerforretning i Oslo. Han er dyktig og rask og har som Medici nevner stort nettverk, både i Norge og utlandet. Han har best tilgang til Omega, men kan også utføre service på Rolex og andre kjente merker.

I tillegg synes jeg dette er en fantastisk ærlig kar. Var senest i kontakt med han i dag for å høre om en Explorer II som jeg var litt usikker på servicehistorikken på. Han undersøkte den og sa at den var good-to-go og trengte ikke service på noen år til. Så fikk jeg smurt og trykktestet klokke tilbake.

Synes jeg hører svaret fra Bjerke på samme forespørsel. Den hadde vel vært på vei til total overhaling allerede uten at noen hadde åpnet eller vurdert klokken.
 
Det følger hvertfall med kvittering og utyttet deler, skal høre ang. forsikringstakst!
 
Jeg har "tatt et lodd" og sendt inn en klokke med ETA verk i dag.
Etter litt Googling, lesing her og mailing med de som har annonsen, så er det ingen røde flagg som kommer opp for min del.

Jeg kan melde tilbake her når jeg har fått hentet klokken om et par uker.
 
Jeg har "tatt et lodd" og sendt inn en klokke med ETA verk i dag.
Etter litt Googling, lesing her og mailing med de som har annonsen, så er det ingen røde flagg som kommer opp for min del.

Jeg kan melde tilbake her når jeg har fått hentet klokken om et par uker.
Flott, gjør det @Arlendius!
 
Redigert av en moderator:
Som jeg skrev i klokkekafe tråden så har jeg hentet klokken på posten i dag.

Jeg har ikke fått sjekket om den holder tiden enda, men utover det så har jeg bare gode ting å si om de som står bak dette.

Jeg betalte 1700 for å få en full service (bytte av fjær, krone og en del andre smådeler som var slitt, pusset, renset, oljet og hva annet som nå skjer på en service når de skrur klokken fra hverandre), noe som er i overkant av 50% lavere en det de AD'ene jeg spurte skulle ha.

De lovet at det skulle ta to uker å gjennomføre, og selv om det var over påske så holdt de det de lovet. Jeg har mailet med både Espen Almquist og Elis Licina (urmakeren som har gjort jobben som jeg forstår det) på Perfect Watch sin epost og begge to har vært både hyggelig og imøtekommende. De har holdt meg oppdaterte på tidsbruken og de fortalte meg akkurat hva som ble byttet av deler etc (de gamle delene fulgte med i en liten pose sammen med kvitteringen på trykktest). Jeg kommer ikke til å nøle med å sende flere klokker til de etter denne opplevelsen.

mvh
Ragnar
 
Henter opp en eldre tråd for å skryte litt av Elis og Perfectwatch.

Full service på en eldre Speedmaster for 2300 kr er jeg veldig fornøyd med. At det ble gjort på to uker er også meget bra.
God kommunikasjon hele veien og alt i alt en veldig positiv opplevelse. Anbefales.
 
Noen som har kontakt info til de som driver dette og evt vet hva de tar for service på en smp?