Oslo - Glemte skatter?

Medlem
26. juni 2015
Innlegg
1.252
Sted
Kragerø
Kona og meg vurderar att lämna Kristiansand etter 2,5 år för att pröve på Oslo för andra gången for meg, men inte att leva som kollektivsvensk denne gang heldigvis!

Budgeten er dessverre ikke 100 miljoner utan precis under de 5 miljoner.

2 soverom är ett must og runt 60 kvadrat.

Området runt Kampen, Etterstad, Ensjö er nummer 1 akkurat nå, med bra tillgang till buss, trikk eller tbane.

Har DU noen tips på annat sted som er lett att ta sig fra og till med kollektivtrafik?

Tacksan för tips!
 
I tillegg til Kampen vil jeg også anbefale Rodeløkka som er omtrent like sentralt med tanke på beliggenhet og kollektivtrafikk. Begge har litt den landsbyfølelsen med godt samhold. Knalltrivelige nabolag begge.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
60kvm til 5mill :eek::eek::eek::eek:

Glad jeg bor i billigere strøk gitt.....

Kona og meg vurderar att lämna Kristiansand etter 2,5 år för att pröve på Oslo för andra gången for meg, men inte att leva som kollektivsvensk denne gang heldigvis!

Budgeten er dessverre ikke 100 miljoner utan precis under de 5 miljoner.

2 soverom är ett must og runt 60 kvadrat.

Området runt Kampen, Etterstad, Ensjö er nummer 1 akkurat nå, med bra tillgang till buss, trikk eller tbane.

Har DU noen tips på annat sted som er lett att ta sig fra og till med kollektivtrafik?

Tacksan för tips!
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og Ban
Bygges mye nytt rundt Grefsen/Storo/Sinsen. Her har du tilgang til det du skulle ønske av kollektivt. Mye grøntområder og noe lavere priser sammenlignet med gryta.
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai
Hasle og Løren er veldig hyggelige områder, og gjerne billigere enn feks Nydalen. Bor selv på Rosenhoff, som også kan anbefales.
 
Velkommen til Oslo igjen skal du være! Du får ca to doble garasjeplasser for pengene du har! Vil du at jeg skal få noen til å koste litt opp på garasjeplassen din eller klarer du deg selv? @2stupidDogs

Lykke til med bolig jakten! Hva med å vurdere et sted utenfor Oslo? Hele Oslo innenfor ring 3 er en stor byggeplass..
Ellers anbefaler jeg et sted ved marka så du kan finne på noe mer en bare å se på usexy byggearbeidere ;) -Ups.. Sa jeg det høyt...
 
  • Liker
Reaksjoner: trippelj
Velkommen til Oslo igjen skal du være! Du får ca to doble garasjeplasser for pengene du har! Vil du at jeg skal få noen til å koste litt opp på garasjeplassen din eller klarer du deg selv? @2stupidDogs

Lykke til med bolig jakten! Hva med å vurdere et sted utenfor Oslo? Hele Oslo innenfor ring 3 er en stor byggeplass..
Ellers anbefaler jeg et sted ved marka så du kan finne på noe mer en bare å se på usexy byggearbeidere ;) -Ups.. Sa jeg det høyt...
Haha får satsa på dubbelcarport istället kanske!

Nej det er jo en syk prisnivå i Oslo dessvärre :)
 
Hva med Keyserløkka @2stupidDogs?
Rett ved Hasle t-bane, fine uteområder og noen minutters gange til Carl Berner, Tøyen, Løren, Ensjø og kampen.

Treromsene er vel typisk 65 kvm, og da er kjøkken eget rom. Det kan hvis du vil åpnes opp mot stuen. Praktiske planløsninger gjør at du får gode romstørrelser. Ser de ligger på i overkant av 4m på Finn. Omtrent en dobling siden jeg solgte.......
 
  • Liker
Reaksjoner: Omegapels og reim