Oppfordring: Ikke fjern salgsannonsene.

Hopalong

Støttemedlem
Medlem
16. juni 2009
Innlegg
2.959
Sted
Cockaigne
I tillegg til å være en konstant inspirasjon til å utvide samlerområdet, er kjøp/salgssidene her inne et nyttig referanseverktøy når man selv skal handle med ur. Det er få andre steder man kan finne priser på brukte ur i Norge, og når det er handel mellom privatpersoner er det enda færre. Tidligere annonser gir både kjøpere, selgere og generelt interesserte informasjon om prisnivå, korreksjoner, salgstid m.v, dessuten er det ofte gode opplysninger om selve uret.

Dessverre er det en del som fjerner mye av annonsen etter at handelen er gjennomført. At bildene fjernes er forståelig mtp lagring, men er det egentlig noen grunn til å ta vekk prisforlangende, informasjon om klokken m.v.? Med mindre man trenger å skjule reell pris for en baklysetført partner, er det vel intet motiv for å holde kjøp og salg konfidensielt?

Jeg mener ikke at admin skal gjøre noe med dette, men vil oppfordre alle som har annonser ute: Hvis det ikke er noen spesiell grunn for å slette annonsen etter salget, la den stå til glede og referanse for andre brukere. Selv om lommebøkene våre ikke har godt av det.
 
Jeg kunne ikke vært mer enig. Jeg irriterer meg grønn over at svært mange erstatter prisen med sold på f.eks WUS, selv om de skriver i sine retningslinjer: you are advised to leave the price after you sold your items for future references.

La annonsen være så intakt som mulig etter salg!

Liker for øvrig ordet baklysetført:)
 
Min største frykt er at kona, etter min død, selger klokkene og haglene mine for det jeg har fortalt henne at jeg har gitt for dem. :)

Haha :D Er forøvrig helt enig, er utrolig praktisk å kunne slå opp på tidligere annonser for å få et intrykk av prisnivå etc. Bra forslag!
 
Jeg er i utgangspunktet helt enig. Det har skjedd mer enn én gang at jeg har irritert meg over at pris er borte fra en annonse.
Nå er jo forsåvidt ikke prisantydningen som settes i annonsene nødvendigvis det klokkene selges for heller.

Det er allikevel noen ganger at det er informasjon man ikke ønsker at skal ligge tilgjengelig, og da må det være greit og slette innhold i annonser...
 
Det er en irriterende uting at folk fjerner all informasjonen i salgsannonsen og erstatter det med "SOLGT". I det minste kan vel prisforlangende få stå. Datoen blir jo stående.