Omreisende klokkekjøper i Aftenposten

Jeg vil tro at det er lov å kjøpe ting og ta dem med ut av landet, ja. Nå er jo heller ikke klokkene produsert i Norge så det er jo ikke snakk om noe eksport heller, men en sånn fyr har nok alle tilatelser i orden. Og så blir det jo en sak mellom klokkekjøperen og tollmyndighetene i landet han tar klokken til.

Som folk tidligere har nevnt, så er det ikke forbudt å gjøre en god handel, og det er vel ikke mer svindel om en engelskmann kommer å gjør det enn om en av oss skulle gjøre det samme. Kanskje vi burde gjøre det? Arrangere en dag hvor folk kunne komme med klokker de har liggende i skuffene sine, og gjøre noen gode handler. Han har kanskje støvsugd markedet for Rolexer, men det finnes jo andre merker. 8)
 
Det skulle være helt lovlig. Han kunne ikke ført ut mye kontanter lovlig, men jeg tror ikke verdisaker er omfattet.
 
Santos-Dumont skrev:
Jeg vil tro at det selvfølgelig er lov å kjøpe ting og ta dem med ut av landet. Nå er jo heller ikke klokkene produsert i Norge så det er jo ikke snakk om noe eksport heller, men en sånn fyr har nok alle tilatelser i orden. Og så blir det jo en sak mellom klokkekjøperen og tollmyndighetene i landet han tar klokken til.

Som folk tidligere har nevnt, så er det ikke forbudt å gjøre en god handel, og det er vel ikke mer svindel om en engelskmann kommer å gjør det enn om en av oss skulle gjøre det samme. Kanskje vi burde gjøre det? Arrangere en dag hvor folk kunne komme med klokker de har liggende i skuffene sine, og gjøre noen gode handler. Han har kanskje støvsugd markedet for Rolexer, men det finnes jo andre merker. 8)

Dette kunne vel ha blitt litt av et bikkjeslagsmål om godbitene :mrgreen:

Kunne jo ordnet som en auksjon? Alle som vil kjøpe klokkene byr, høyeste budet som selger aksepterer vinner :D
 
Det var egentlig ment litt som spøk, men spørsmålet er jo om det ikke egentlig er vår plikt som ur-interesserte å redde godbiter fra diverse skuffer og loft her i landet. :D
 
Noe sier meg at han bør deklarere det når han tar med seg så store verdier.

Derimot tror jeg ikke det er noen grense på hvor store verdier man kan ta med seg. Slik er det i alle fall med kontanter tror jeg.

Deklareres det ikke er jo dette et smutthull for hvitvasking av penger?
 
Nevnte dette til en kolega på jobben i dag som vandrer rundt i de sirklene og en god venn av han, kjenner denne karen godt Han viste meg meg noen annonser han har hatt i div aviser og de var bare helt fantastisk morsomme. man blir bare nødt til og le. Husker ikke hva han tilbyr for hva, men morsomt var det i hvert fall.
 
Han skjønner nok at det er endel å hente her,
Comex opererte jo også mange år på norsk sokkel så det er nok en del comex seadwellere her.
Alexander på Bjerke fortalte at en kvinne hadde forestillt seg 15K for en comex, hekdigvis hadde hun gått feil, til bjerke og ikke til Grand.Nå har visst husbonden hennes skjønt at klokka har stor verdi!!så han venter seg flere hundre tusen.
Bjerke var ikke for happy for at mannen hadde inlosjert seg ved siden av dem så og si....
jeg syns norske samlere burde komme på banen!!er selv ikke pengesterk nok til å kjøre noe slikt, men føles bedre hvis ikke ting blir i moderlandet.
(J.Cat var i vakre Bergen i helga og opplevde flere årstider hver dag..)
BergenogTrondheim103.jpg

BergenogTrondheim104.jpg
 
,

Det bildet gir meg hjemlengsel !! :cry: Om to uker blir det en tur over, tenker jeg ! :)[/quote]

Skjønner deg godt!:)
Flott by. Var i bryllup på Nordnes bydelshus.
Festen begynte med champagneflasker åpnet med sabel og fortsatte men god mat og rørende taler mens regnet pisket utenfor.
Angrer litt på at jeg ikke tok med kamera dit, det var hmm mange flotte kvinner der kan man si.. ;)
dagen etter var det sol, men snø hadde lagt seg på fjellene.
BergenogTrondheim032.jpg

BergenogTrondheim051.jpg

ønsker deg god tur!