Solgt Omega Speedmaster Pro 3573.50 (Sapphire Sandwich), norsk, B&P

Medlem
18. aug. 2015
Sted
Oslo
Pen, norsk (Christensen, 2006) Speedy Pro i den utgaven jeg selv liker best, nemlig med safirglass foran og bak (jeg foretrekker manuelle verk med innsyn, selv om kaliberet i denne ikke egentlig er laget for det visuelle inntrykket). I år er det riktige tidspunktet for å eie en av disse, med femtiårsjubileet og greier, men jeg må dessverre erkjenne at jeg er over forelskelsen for min egen del.

165316

Klokken har vært det som på sonen omtales som en "daily driver" i et snaut års tid, og så har den blitt liggende i boksen og vente på bedre tider. Og med unntak av helt nødvendig bruk 20.juli i år, har den dessverre ligget veldig trygt. Jeg har heller ikke hatt så mye bruk for å hånd-time Trans Earth Injection burns så ofte som jeg hadde trodd da jeg kjøpte klokken. Dermed er det vel på tide å la den gå videre til neste entusiast.

165317

Den ser pen ut på utsiden, dog med noen beskjedne bruksmerker på bezelen og en liten ding på kassa. Selvsagt noen striper på spenna, som det alltid blir etter den mystiske aktiviteten "desk diving" (og jeg som aldri har forsøkt scuba en gang!), men ellers ser lenken overraskende frisk ut og har lite slark. Følger med et ekstra ledd. Ikke en helt strøken klokke, men pen - tildels veldig pen, i mine øyne - og i utmerket bruksstand. Det meste av merker bør la seg polere/børste bort hvis det er viktig. Jeg tenker heller at det er en litt lav-stress bruksklokke. Den er litt treg å trekke opp, så noen burde antakelig skifte olje, plugger og filter. Jeg kjenner ikke til servicehistorie. Den var sånn da jeg kjøpte den av en av de allestedsnærværende "good guys" her på forumet for et par år siden, uten at jeg helt fikk med meg at den kanskje ikke skulle være så tungtrådd, og dermed tok jeg den bare i bruk uten å tenke mer på det. Selges på grunn av dette til det jeg syns er en OK pris, 27.500. Møtes i Oslo et sted og overføring direkte.

165318

Kommer med Die ganze Spetakkel: den røde boksen, den hvite boksen, manual og sertifikat. Send meg en PM.

165319

See you on the flip side.

Vedlegg

• IMG_20191006_223320.jpg
    IMG_20191006_223320.jpg
    65 KB · Visninger: 0
  • IMG_20191006_223246.jpg
    IMG_20191006_223246.jpg
    59,5 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: JonasHaarr