Omega Seamaster fra 50 tallet

Medlem
28. juni 2023
Innlegg
3
Sted
Straume
Trenger tips/råd

Jeg har mulighet til å kjøpe en Omega Seamaster - Bumper fra tidlig 50 tall.
Info fra selger, nyoverhalt hos urmaker, Cal. 342, 36mm stål. Pen klokke, ny kvalitetsreim (ikke Omega).

Hva er "rett pris" for en slik klokke?
Er det lov å legge ut bilder fra annonse eller link?

Mvh Tom
 
Rett pris avhenger av mange ulike saker, tilstand på klokka, er kassen polert mye, er ting som krone, visere og skive i god stand og er de originale? Er det skiftet ting som baklokk? Er skiva restaurert? Hvor presist går verket, at verket er overhalt er positivt men det kan jo hende at verket er slitt og likevel ikke er så presist som man kan forvente. Pris på en slik klokke varierer mellom 2-3000 til muligens opp mot 15-20.000 avhengig av hvor sjelden og ettertraktet klokka er pluss alle de andre overnevnte variablene.
 
  • Liker
Reaksjoner: GtXNorway
Takk for svar, klokken ligger på Finn, link nederst. Falt for den svarte skiven. Har alltid ønsket meg en Omega, og kanskje en vintage er en fin start. Har hatt dialog med selger, men jeg er helt nybegynner og vil ikke bli "lurt", derfor spør jeg her, så takk til dere

 
Til den prisen ville jeg funnet en med et automatverk i 500 serien, dvs. med en rotor som dreier helt rundt. Sjekk også hva som er gjort ved overhaling. Utført profesjonelt? Det er i så fall et pluss.
 
  • Liker
Reaksjoner: GtXNorway
Til den prisen ville jeg funnet en med et automatverk i 500 serien, dvs. med en rotor som dreier helt rundt. Sjekk også hva som er gjort ved overhaling. Utført profesjonelt? Det er i så fall et pluss.
Selger sa at den hadde vært overhalt hos urmaker for fem tusen kroner, la ved bilder av fjærer som var byttet..