Omega Flightmaster Cal.910

Medlem
14. jan. 2016
Innlegg
9
Sted
Oslo
Hei

Faren min har en Omega Flightmaster Cal.910 som har ligget i skuffen i en årrekke. Vært i hans eie helt siden han kjøpte den ny rundt 1969-1970. Den trenger en skikkelig service og overhaling. Noen som vet ca pris på dette? Og hva går disse klokkene for på bruktmarkedet?

163669
 
Redigert:
Flott klokke, bør absolutt komme ut av skuffen!
Den bør tas med til en urmaker som har sans for vintage, slik at verket får den service det trenger men at man i størst mulig grad bevarer original skive, visere og påløpt patina. Om klokken skal poseres eller ikke bør også diskuteres. Å.bevare originalitet og patina kan ha storbeyydning for klokkens verdi.
Om du finner en urmaker som sier at her bør det meste skiftes og med en grundige polering så blir klokken som ny - snu og løp!
Og ikke selg til den første og beste som byr det som høres ut som mye penger...
 
Takk for svar og betraktninger. Jeg tenkte litt på urmaker Erik Sutterud på Bjølsen i Oslo. Mulig han er rett mann til å se på den. Etter å ha lest litt skjønner jeg at dette er et meget spesielt ur.
 
Pm sendt...

En annen jeg har hørt mye godt om er Urtjenesten v/Simen Solvold. Ingen personlige erfaringer dog.
Tom Guldbrandsen er et navn som nevnes, Jørgen Otteren en annen...
 
Redigert:
Støtter Solvold på en gammel chrono ja.

Pris for service vil variere litt, men tipper den ender rundt 6000 kr et sted, hvis alt er i orden ellers med klokken.
Når det gjelder pris på klokken, så er bruktmarkedet tregt på disse i Norge. Lå en ute for en tid tilbake til 24k mener jeg å huske. Den ble ikke solgt. Jeg tror disse må ned under 20k for å bli solgt. Og det er jo lavt for en relativt sjelden og flott Omega.
 
Simen er stødig på et slikt ur. Jeg har faktisk et komplett sett med originale visere til en slik liggende om Simen har behov for noen deler til din. Det sagt, så ser dine visere bra ut:)

Jeg vil tippe du kan selge en servet Flightmaster for oppunder 30’. Litt høyere om den hadde vært litt «penere». Det var i det sjiktet jeg kjøpte Flighmasteren under for.

6A14D803-504E-4A4B-A052-A41AE935B118.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor og westmouth
Pen samling med klokker du har der. Flightmasteren ser strøken ut. Er det en Cal.911? Er det andre forskjeller mellom Cal.911 vs 910 annet enn Cronographen til venstre?
 
Ligger flere til salgs på EBay, priset mellom 30-55.000.

Markedet i Norge er jo begrenset så det kan ta lang tid å få solgt.
 
Flott ur! Flightmaster er undervurdert imo. Så denne på en eldre pilot som hadde hatt den "hele sitt liv" for et par år siden, første gang jeg fikk lyst på en Omega.