Og der stoppet klokken....!

Historien videre; etter 2 uker stopper klokken igjen, enda en ny skrue er løs. Får klokken igjen, etter en uke løsner index'en klokken 3. Alt går på forsikring, de utfører reparasjonene i løpet av få dager, hyggelige er de også. MEN nå går altså klokken 60 sek for fort i døgnet, mot ca 6 sek tidligere. Og det er jo ikke morsomt i det hele tatt. Synes dere det også bør gå på garantien? Bør de justere dette gratis, eller er dette sånt som man må regne med? Hva koster det evt å få regulert et ETA 2836-2?

@Fossdal Oida. De bør absolutt justere den gratis for deg ja. Å sjekke gangen til verket etter en service eller reparasjon er noe som skal gjøres nettopp for å unngå at slikt som dette skjer - at kunden får tilbake en klokke som går helt feil. Her må urmakeren ha glemt å gjøre dette. Vil bli veldig overrasket om de sier du må betale for dette, da bør du bare kontre med at jobben ikke er gjort ferdig enda - sjekking av gangen og eventuell justering er jo en del av servicen.

Forresten synes jeg det er veldig dårlig at klokken bare fortsetter å få problemer. Noe av det kan bare være uflaks og sammentreff, men du skulle tro at etter tredje tur til urmakeren så ville ting slutte å løsne? Og når du så får den tilbake siste gang så går den så til de grader unøyaktig... Not good. :(

Håper de klarer å ordne dette opp for deg på en god måte, og at du får klokken tilbake i perfekt stand og kan begynne å nyte den slik du burde. Trivelig at de er koselige og hyggelige, men om de ikke evner å fikse dette for deg så bør du kanskje tenke på å skifte urmaker... :)

Redigert av en moderator:
På generelt grunnlag; tåler du det, skal klokka også klare det!
Jeg har brukt en seiko spork til blant annet downhill i snart 2 år. Ingen problemer med denne så langt så mekanisk Beater går an.

Her må du reklamere og be om nytt ur dersom samme feil fortsetter.
Lykke til!

Jeg betalte 300 kroner for regulering, smøring av pakninger og trykktest på en DS First hos den lokale Protidurmakeren her om dagen. Det er ikke det samme verket da jeg kun har dato, men det utgjør vel ikke den store forskjellen.

Syns absolutt dette er noe du skal reklamere på! Det ventes ikke at du skal få klokken dårligere tilbake fra service.

Fikk endelig tid til å svinge innom byen i dag og levere inn klokken. Stadig like hyggelige, klokken ble i løpet av en halv time regulert på nytt og har nå i følge maskinen et avvik på +3sek i døgnet. Om det holder er det jo hyggelig, fra før hadde jeg +6sek i døgnet. Men jeg håper det blir en stund til neste gang jeg må til urmaker med denne klokken! :) Takk alle for deltagelse i tråden!:)