Nytt dressur, 3-5k

Joda, det stemmer nok det.:)
Det var derfor jeg sa "såkalt in-house".
Durowe er vel basert på Unitas 6498 verket såvidt jeg forstår.

Edit;
Rappet fra Jörg Schauer's Basel 2010 side:
For a long time we developed the basic idea to change an existing basic movement in such way, that its own handwriting is recognizable. We think that we succeeded with our modification of the Unitas 6498. Since we already developed some modifications which far exceeded the basic price of the movement – we decided to have the right to re-name the movement.

Oi, misset denne oppdateringen - takk for den infoen!

Jeg har visst ikke fått Tissot Visiodaten ut av hodet, og senest i dag så jeg stålmodellen i Steen&Strøm-magasinet. Må nok innom Thune og ta en kikk :D

634014152553374772.jpg

634014153875364160.jpg

Den klokken ser veldig pen ut.
Men, hva har de gjort med logoen sin?:confused:
Den fonten ødelegger inntrykket helt for min del.:evil:

Dette er faktisk den opprinnelige Tissot fonten. Jeg liker svært godt designet. Det eneste jeg synes er synd er at de har brukt så kjipe finter på den andre teksten.

Jeg tror de brukte den logoen kun på Visodate-modellene (rett meg gjerne om dette ikke stemmer likevel). Jeg synes disse klokkene er kjempekule og har ved flere ganger vurdert å anskaffe en slik - det som gjør at jeg slår det fra meg er at jeg nesten konsekvent velger større sportsur uansett bekledning. Jeg er redd det blir en boksvarmer, likevel tar jeg meg ofte i å ønske meg en!

Da må jeg korrigere. Det er riktig at under perioden når Visodaten først ble produsert, hadde samtidige Tissoter annen font i logoen.
Men denne logoen og fonten har vært standard på enda eldre modeller. Jeg vil gå så langt som å karakterisere dette som den originale Tissot logoen.