Nyheter fra Basel

Konge! Gleder meg til å få se mer bilder av dette :) Men dette kommer trolig til å bli dyrt, ut i fra videoen er det nå laget" chronoversjon av co-axial 8500 caliberet" som det ser ut som da sitter i ny PO Chrono + den nye Speedmasteren der. Pluss at jeg er 98,8% sikker på at det sitter caliber 8500 i den blå PO`en!

Jepp, tror du har helt rett i det. Chronoversjonen av 8500 er jo en helt egen movement basert på det samme designet. Ingenting med 8500 har vært i nærheten av "billig" så langt :-/.

Men var vanvittig stilig med bare to subdials og fortsatt telling av timer, sekunder og minutter. Likte den vrien veldig godt.

Får se hvordan dette blir i real life, ikke at jeg kan kjøpe noen av disse hos AD med det første uansett, men er stygt redd for at ny PO Chrono fort kan bikke både 60 og 70 gærninger. Og da er det himla kostbart. PO Chrono i dag med 33* verket koster jo under 50'.

Omega har dog jobbet en stund med å bruke mindre ETA, være mer ekslusive og koste mer. Så dette er vel kjapt "according to plan" ;).

Edit; PO Chronoen er på 45,5mm :(.

Jepp, tror du har helt rett i det. Chronoversjonen av 8500 er jo en helt egen movement basert på det samme designet. Ingenting med 8500 har vært i nærheten av "billig" så langt :-/.

Men var vanvittig stilig med bare to subdials og fortsatt telling av timer, sekunder og minutter. Likte den vrien veldig godt.

Får se hvordan dette blir i real life, ikke at jeg kan kjøpe noen av disse hos AD med det første uansett, men er stygt redd for at ny PO Chrono fort kan bikke både 60 og 70 gærninger. Og da er det himla kostbart. PO Chrono i dag med 33* verket koster jo under 50'.

Omega har dog jobbet en stund med å bruke mindre ETA, være mer ekslusive og koste mer. Så dette er vel kjapt "according to plan" ;).

Edit; PO Chronoen er på 45,5mm :(.

Veldig spent på prisen ja, og ditt prisanslag skal vi jammen ikke se bort i fra kan stemme ganske så godt! Dette vil koste og det er også som du sier helt riktig at Omega vil enda et hakk opp og gjør derefor det de gjør i forhold til ut med ETA og inn med eget. (Utbyttingen av 2500 med 8500 har jo generelt også kommet ganske langt og prisenen gikk fort ganske mye opp da).

Det blir med andre ord samme størrelse som før ? Med sine da 45,5mm blir det fort alt for stort for min del. Kjøpte for noen uker siden PO i 42mm da 45,5 blir too big for me. (Så sånn sett blir det vel ikke noe PO Chrono på meg uansett, men dæven den ser BRA ut).

Veldig enig med deg i at den ser bra ut ja! Men 45,5 er alt for mye for meg i hvert fall.
Det som er pussig er jo dial layouten på den, jeg trodde virkelig den skulle være 42mm basert på de bildene.

Dagens chrono har jo plass til tall på skiven melom kanten og subdials men det er ikke tilfellet på den nye. Veldig rart.

Vi har jo strengt tatt ikke fått bekreftet at bildene vi har sett er identiske med spesifikasjonene som Omega har postet på facebook, men det gir mening. Skjønner dog ikke helt hvordan de i så fall har gjort det. Tykk kasse kanskje? Blir spennende å se.

Har en 42mm PO selv og synes det er en perfekt størrelse for min del også :). Har en beater i 45mm og det er bare.... stort.

Den nye PO-chronoen var bare helt latterlig deilig! Liker de små plongeur-viserne på subdialsene meget godt!

(Er det noen utenfor klokkeinteressens verden som skjønner den setningen der..? :D )