Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Hvis alle Prospex skal bare ha en X på tallskivet sitt blir det Dive,Dive,Dive på salget.:mad:
Jepp, da omfatter Prospex-serien et alt for stort spenn av prisklasser, og de på topp blir dratt ned av å være i samme produktserie som klokkene på bunn.

Ikke noe vondt å si om 4R36-verket, det er bra for hva det er, men det vil være en elendig strategi å la klokker til over 2000$ som bærer udekorerte GS -verk tilhøre samme produktfamilie som klokker med dette...
 
Jepp, da omfatter Prospex-serien et alt for stort spenn av prisklasser, og de på topp blir dratt ned av å være i samme produktserie som klokkene på bunn.

Ikke noe vondt å si om 4R36-verket, det er bra for hva det er, men det vil være en elendig strategi å la klokker til over 2000$ som bærer udekorerte GS -verk tilhøre samme produktfamilie som klokker med dette.

Det er akkurat dette jeg frykter.
Da er det ingen unnskyldning for så dyp dumskap. Ikke en gang X´en
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Jepp, en mer unødvendig utvanning av egen produktprestisje og modellhierarki skal du lete lenge etter.

Fint at Tuna-modellene ser ut til å beholde "Marinemaster" på skiven i det minste.
 
Etter hva jeg leser på WUS så er de to bildene jeg postet av MM300 over her photoshopped til blå og grønn farge. Bildet av klokken i seg selv skal dog være ekte, men den kommer nok bare i sort.

Fake news. Sad!

giphy.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: Ringeklokke
... Men om dette skjer, så er det vel tvert imot et argument for å beholde MM300'en som du har nå? Den blir da en sjelden sak fra en avsluttet era.

Du har et godt poeng her! Jeg håper bare at de nye modellene vil skille seg ut fra mm300 på flere måter enn bare skriften på skiven. Det høres sikkert teit ut, men jeg føler at "eksklusiviteten" mm300 har hatt blir borte når du får en helt maken med billig urverk til 5000,- som blir å se overalt.
 
Ser ut for meg som prisene og metoden bak de nye "billige" prospex 6159 følger samme rute som 62MAS fra ifjor. En moderne reinterprasjon av den eldre varianten med litt mer folkelige specs. Branding har vi vel aldri vært Seiko's sterkeste side, men kan skjønne at folk gjerne vil beholde de gamle betegnelsene. 850 dollar på gummi og 1050 på stål ser uansett ut fo meg som sykt mye klokke for pengene da jeg synes at den kassen, bezelen og skiven ser spinnvillt bra ut:D
 
Enig, jeg synes dette er en skikkelig vellykket "midrange-versjon" av marinemaster-designet. Skal ha en slik selv også. :)

Håper dog at de slipper en sort versjon av den nye MM300en med keramisk bezel som tar over for SBDX017 i fast produksjon.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Vegard
Enig, jeg synes dette er en skikkelig vellykket "midrange-versjon" av marinemaster-designet. Skal ha en slik selv også. :)

Håper dog at de slipper en sort versjon av den nye MM300en med keramisk bezel som tar over for SBDX017 i fast produksjon.

Mye mer dynamikk i kassen på denne enn 62MAS varianten. Kommer til å være killer på masse forskjellige remvarianter.

Håper ikke de pensjonerer MM300 med denne grønne versjonen. Selve utførelsen ser jo strålende ut selv om prisen kanskje oppleves litt stiv før jeg har sett den live.