Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Incoming! :D I anledning mi relativt ferske datters navnefest har eg kjøpt matchende klokker og reimer til henne og storesøstra. Likte svært godt denne kombinasjonen av lav nok pris til å kunne være med på leikeplassen, men fortsatt milevis betre kvalitet enn noko plast frå Bjørklund. :)
symd91k1_02_1.jpg
 
Syns dette var et skritt i riktig retning. Var innom Christensen for et par uker siden og prøvde omtrent samtlige de hadde inne. Jeg er litt delt i synet på kassene til GS. På noen av modellene er lugsa ganske lange kombinert med en nokså tykk kasse. På noen håndledd kan det gjøre at klokken ikke sitter "som støpt". Blir en smule klumpete.

Har sort hi-beat uten gmt som personlig favoritt, men gleder meg til å prøve den mindre spring driven i 39mm. Sitter den fint på første forsøk så er det godt mulig jeg slår til. Det er jo en mindre påkostet modell, men den står seg bra uansett syns jeg.

SBGA085
p6110751-jpg.148044
Nydelig sak, har du mer detaljer om modellnavn, hvor den kan kjøpes?

Sansen for designet, får man noe lignende med gangreserve uten å selge ei nyre først?
 
Med fare for brannfakkel syns jeg at Seiko har blitt litt Omega i det siste med alle limiterte utgaver, fargevarianter av samme klokke etc...
Jeg er enig der. Altfor mange av ny-Turtle i hvert fall.
Men sier det noe om Omega eller om Seiko? For Seiko kan med letthet forsvare ørten variasjoner over samme lest, til en meget hyggelig penge. For det har de alltid hatt, og gjort(i større eller mindre grad).
Jeg føler så absolutt ikke at Omega kan forvare det de holder på med, som en del av sveitsisk klokke-elite.
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Jeg er enig der. Altfor mange av ny-Turtle i hvert fall.
Men sier det noe om Omega eller om Seiko? For Seiko kan med letthet forsvare ørten variasjoner over samme lest, til en meget hyggelig penge. For det har de alltid hatt, og gjort(i større eller mindre grad).
Jeg føler så absolutt ikke at Omega kan forvare det de holder på med, som en del av sveitsisk klokke-elite.

Dette er langt fra mitt felt, men så vidt jeg vet er det vel kun i nyere tid at Seiko har pushet ut "limited" varianter i hopetall? Isåfall klarer jeg ikke helt å se hvorfor det kan forsvares for "rimelige" klokker, men ikke for "dyre". Selvfølgelig kan det sikkert forsvares forretningsmessig, men blant oss nerder har Omega fått mye tyn samtidig som Seiko har sluppet unna.
 
Dette er langt fra mitt felt, men så vidt jeg vet er det vel kun i nyere tid at Seiko har pushet ut "limited" varianter i hopetall? Isåfall klarer jeg ikke helt å se hvorfor det kan forsvares for "rimelige" klokker, men ikke for "dyre". Selvfølgelig kan det sikkert forsvares forretningsmessig, men blant oss nerder har Omega fått mye tyn samtidig som Seiko har sluppet unna.
Jeg personlig mener Omega pisser i egen brønn når de spyr ut LTD EDT over en lav sko, når de så inderlig ønsker å sammenligne seg med Rolex.
At Seiko spyr ut LTD EDT kan forsvares av den enkle grunn at de er et merke for den gemene hop, massene i samfunnet. Derfor ønsker Seiko å tekkes flest mulig, som kanskje ønsker seg en Hulk eller en Batman, men som ikke finner det mulig eller rasjonelt å bruke 140k :rolleyes: på en av disse.
Om man vil, så har Seiko mer for den kresne, helt opp til det ypperste i form av Credor.
Men dette er mine tanker, så ikke tillegg de allverdens tyngde :)
 
MM300 er uten tvil en topptung klokke som behøver en solid reim. Fant denne tre lags canvas reimen hos Hongkong baserte primeria.com. Litt røff i utførelsen, men synes den kler klokken godt. :)

Den kledde MM300'n veldig godt! Har et par grove 2-piece zulus i samme stilen på vei i posten, som jeg gleder meg til å få testet på min.