Ny rem til klokken "med den lille røde".

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
2.705
Sted
Oslo / / Bergen
Min Auto Chrono Pilot ref 3717 fikk ny rem idag,- med røde stikininger....

Ser ganske kult ut, synes jeg ! Noen meninger ? :roll:

NyremIWCogPAM243013.jpg

NyremIWCogPAM243012.jpg

NyremIWCogPAM243011.jpg

NyremIWCogPAM243010.jpg

NB ! Her er det ingen Photoshop / retusjeringer,- bare "ekte" saker ! :D

Takk for oppmerksomheten !
 
Når man fargematcher detaljer fra klokken nøyaktig over i detaljer på reimen, er det alltid en fare for at det ser for "beregnende" ut. Men her syns jeg det funker.

Er det en original IWC-reim, eller har du fått den laget? I så fall lurer jeg på hvem som har laget den for deg. Ser ut som veldig bra håndverk.
 
Santos-Dumont skrev:
Er det en original IWC-reim, eller har du fått den laget? I så fall lurer jeg på hvem som har laget den for deg. Ser ut som veldig bra håndverk.

Remmen er "lagervare" hos en tysk produsent,- 22 mm standard Pilot rem. Kvalitetsmessig sånn midt på treet, men morsom design, synes jeg.
Har sendt deg PM hvor den er kjøpt.
 
Jeg synes generelt at røde stikninger er kjempetøft! Her passet det jo også godt til klokken din!

Henrik
 
Henter fram denne igjen, sånn helt tilfeldig ;)

Hva synes du om den brune varianten til 3717, Brio?

LB30BdbraungenwN.jpg


Her er en kar som har satt på en original Big Pilot på en 3717, det ser lekkert ut, men prisen blir jo en annen enn remmen over ...
(Bildet er stjålet fra TZ.)
IMG_3669.jpg


Eller hva med en Hirsch "Carbon"?

Hi-Carbon-wN-schw.jpg
 
Carbon remmen gir jeg terningkast 3, mens den brune er en god 5 !
Det er nok ikke en Big Pilot den er satt på, men en Pilot’s Chrono-Automatic ;)
 
BRIO1368 skrev:
Carbon remmen gir jeg terningkast 3, mens den brune er en god 5 !
Det er nok ikke en Big Pilot den er satt på, men en Pilot’s Chrono-Automatic ;)

Det ser jeg jo ;) Les setningen en gang til. Det jeg mente er at han har satt på en Big Pilot rem på sin 3717.
 
Synes remmen med røde stiklinger fungerer veldig bra. En kombinasjon som jeg personlig definitivt ikke hadde hatt problemer med å bære. Er generelt veldig glad i kraftige farger på klokker - spesielt om sommeren.

Når det gjelder Hirch karbon remmen så satte jeg en oransje utgave av den på min Omega PO nå nettopp. Det er helt sikkert ymse meninger om oransje klokker generelt, men til prisen man betaler for karbon remmer i fra Hirch så får man i hvert fall mye for pengene.