Ny rem til 243'en..

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
2.705
Sted
Oslo / / Bergen
Etter ca 2 ukers venting, kom den fra Zeugma straps i Tyrkia.
Denne ble bestilt med dimensjonen 24mm ved klokken og 26mm ved spennen, samt ca 4mm tykk. Jeg liker stor spenne på denne typen ur, så det er en 26mm Zeugma spenne i børstet stål påmontert. (Dessverre er det en innsydd spenne.) Jeg ba videre om å få en av sløyene påstemplet "1950", da bøylen over kronen og kassen er såkalt "1950-utgave".
Remmen både ser og kjennes svært bra ut ! Nuri (rem-makeren) og jeg har hatt noe telefonisk kontakt, han gir god service. Remmen kostet meg ca US$ 190.-, frakt inkl.
Altså; fornøyd ! :D
Zeugmastrap004.jpg

Zeugmastrap007.jpg
 
Nice !
Måste erkänna att jag aldrig haft ett band med 26mm spänne på. Måste vid tillfälle beställa ett jag med.
 
Ser rå ut den reimen :D

Har 2 på vei fra Nuri og håper ikke det er innsydd spenne på mine da blir det dremel time ;)

BullR
 
Du kan glede deg ! :D Bestilt noe fra Nuri tidligre ?
Har forøvrig smurt et tynt lagt minkfett på remmen. Blir da noe vannavstøtende, mykere og en tanke mørkere.
 
BRIO1368 skrev:
Du kan glede deg ! :D Bestilt noe fra Nuri tidligre ?
Har forøvrig smurt et tynt lagt minkfett på remmen. Blir da noe vannavstøtende, mykere og en tanke mørkere.

Første gang jeg har bestillt fra Nuri,så langt har det vært en fryd :D

Har sett de på paneristi men tok først og bestillte etter jeg så din omtale av de :)

BullR
 
Har akkurat bestilt med en fra Nuri. ID 508 24/24 140/80. Takk for godt tips BRIO1368, jeg venter i spenning!