Ny Perrelet, to spørsmål.

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Kjøpte idag en Perrelet med krokodillereim.
Selger sa at hans tips var å såvidt sette inn baksiden på reimen med bodylotion for å hindre lukt. Hva er deres erfaringer med dette?

Mitt andre spørsmål er egentlig hvordan man stiller reima. er denne reimen jeg har; http://i.frameoftime.com/Perrelet/Skeleton/A1010/Perrelet-A1010-Watch-2.jpg

noen med erfaringer?

Forøvrig ny her, og håper på mange nyttige diskusjoner i fremtiden. Har 3 andre klokker på listen for fremtiden, så håper på en i året...

Gratulerer med ny klokke!
Man kan jo bruke ulike ting på remmen. Noen bruker f.eks. bivoks. Selv foretrekker jeg minkolje.

Ok. Takk.

Dette en engangsaffære, eller noe man gjør ved jevne mellomrom?

Hvis du bruker den hver dag, kan du f.eks. smøre den annenhver måned. Og hvis du bruker den i rotasjon med andre klokker, kan du kanskje smøre remmen hver fjerde måned eller deromkring.

Hjertelig!

Blir vel å gå med en billig armani klokke med gummirem til hverdags, og perreleten på privaten. Driver for meg selv, og jobber i en bransje der det ikke tar seg så godt ut å ha finere klokker enn kundene.. hehe

Er kjempefornøyd så langt, og håper den følelsen varer lenge:)

Bra du er fornøyd! Hadde vært morsomt om du tok noen bilder og fortalte litt om klokka på forumet, det er ikke så ofte vi ser Perreleter her!

Se for øvrig her om du vil ha noen tips til bildeopplasting.

Behandle skinnremen ja.. Så langt har jeg egentlig aldri tenkt.. Ganske naturlig når jeg tenker på det... Får se om jeg finner noe bra skinnbehandlig noen plass. :)

Kom gjerne med spesifikke produkttips om noen har det. :)

Behandle skinnremen ja.. Så langt har jeg egentlig aldri tenkt.. Ganske naturlig når jeg tenker på det... Får se om jeg finner noe bra skinnbehandlig noen plass. :)

Kom gjerne med spesifikke produkttips om noen har det. :)

Rens av skinnreimer ble såvidt diskutert her

Madamen har bursdag idag så har valgt å skjule dette kjøpet frem til uken. Grunnen er at hun får nettopp en klokke i presang, og jeg ønsker ikke fokus på min da. Blir fort sammenligning.

Når det er sagt så kommer det bilder snart. Dette er langt fra noen kostbar klokke, men når man liker uret så betyr ikke det noe for meg.
Planen er flere ur i takt med at man når sine mål på andre fronter.

Derfor takker jeg for at dette stedet finnes, for å hjelpe sånne som meg med å ta riktige og velveide valg.