Ny klokke!

Bah. Kjøp deg en Rolex og bli ferdig med det.;)

Nå har jeg hatt 16610'en min i 1 måned og 1 dag - fire dager av denne tiden har jeg brukt noe annet. Et par av dagene var når jeg oljet terassen i påsken, 17. mai var en annen (da byttet jeg tilbake til Rolexen når jeg kom hjem...) og her om dagen ville jeg prøve meg på Damaskoen igjen (rolexe fikk armtid etter jobb).

Kort fortalt er jeg vel ikke helt uenig i forslaget ditt, ingen av klokkene mine blir brukt om dagen bortsett fra Rolexen. Den sitter fryktelig godt på armen og passer til alt.

Av disse to ville jeg personlig valgt Tag Heuer Carrera! Men har du store/kraftige håndledd kan Breitling SA være veldig tøff! "Tape penger" vil du gjøre ved et salg seinere uansett hvilken av de to du velger, men du kjøper vel klokken for å bruke den og ikke som investering uansett ;)

Den originale posten her virker veldig som en fyr på jakt etter sin første, skikkelige klokke, da er det ofte "hit and miss", mye "miss" ;).

Det å anbefalle en slik kjøper å kjøpe en kliss ny Tag eller Breitling gir kun mening om du eier en urmaker eller importør av nevnte merker :p.

Finne et pent brukt eksemplar med boks og papirer så vil tapet reduseres markant i forhold til det å kjøpe nytt.

Var ingen anbefaling fra min side om å kjøpe uret nytt, selvom det mange ganger er litt ekstra sjarm :) Men jeg fikk en følelse av at nytt kjøp vurderes av trådstarter da jeg leste:

Mange gode svar, settes pris på :) Jeg har lest en del steder at det er mulig å prute på klokker som dette. Stemmer dette, og hva er det i så fall normalt å prute ned?

Hvor mye prisfall er det på slike klokker da, hvis de skal selges igjen. :)

Eneste jeg ville frem til var at det ofte er snakk om et tap i penger når man kjøper seg en klokke og seinere vil selge den..! (Selvfølgelig, det er noen unntak og noen merker og modeller etc som holder seg bedre enn andre). På de to modellen det er snakk om er det nok mulig å sikre seg mot, et slikt tap du nevner, med å kjøpe brukt og jeg støtter din mening/teori der :)