Ny klokke

Medlem
8. des. 2018
Innlegg
4
Sted
Fredrikstad
Hei
I 2019 skal jeg kjøpe en ny klokke. Jeg har dett litt på speedmaster og den nye seamaster 2018 modellen, breitling superocean heritage 2 og vanlig super ocean alle i 42mm. Fra før har jeg en diver men klarer ikke bestemme meg. Har dere noen tips eller andre forslag? Har et budsjett på maks 42 000
 
Prøv alle sammen, og se hvilken som sitter best på labben, er mitt beste tips. Personlig ville jeg valgt Speedmaster av de du lister opp, men den nye Seamasteren er også helt nydelig "live", selv om jeg har sett en del gi den pepper for bølgedesign og andre ting. Speedy er tidløs og klassisk, selv om det jo ikke er klokka du tar med deg til bunnen av Marianegropen. :) Uansett, lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Prøv alle, og gi det tid. Det er DU som skal ha denne og bruke den (forhåpentligvis) i mange år. Den vil også få bli med på mange opplevelser fremover. Derfor er det viktig at du trives med den. Klokken bør også passe godt til de klær du kommer til å bruke sammen med den. Dette blir mer aktuelt når/hvis du har flere klokker. 8- )
(Og har du jo / vil du jo få!)

Noen kommer garantert til å hevde at Breitling taper seg mer enn andre i verdi, men hva betyr det hvis du liker den best?
Her må følelsene rå!

Personlig så liker jeg alle de tre du har nevnt. Jeg liker Seamaster "Bond-modellen" bedre enn den nye 2018 modellen.

På mine "eldre" dager så liker jeg et renere design fremfor chronographer. Ut fra dine alternativer ville mitt valg blitt SuperOcean, til tross for Speedmaster sine astronomiske relasjoner.

8