Ny klokke :-)

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.167
God dag, dette er min første post her på forumet (har hengt her en stund allerede, men fant ingen grunn til å registrere meg før idag), og jeg åpner sirkuset med en bildepost! Gikk nemlig til anskaffelse av en Omega Speedmaster Reduced idag, og siden jeg nå har blitt Omega-eier så føler jeg at jeg med rette kan poste bilde av den vesle samlingen min:
 
Hyggelig med nye medlemmer.

Jeg føyer meg inn i rekken og sier det samme, dette er en klassiker!
Gratulerer!!
 
Velkommen ! :D
En Omega kommer man sjelden utenom,- sannsynligvis har de fleste av oss enten eid en Omega eller er fortsatt eiere av en slik en !
Et flott ur !
 
Takker og bukker - er selv superfornøyd med den. Hadde den på en liten sjekk hos urmakeren idag, og det viser seg at uret går litt for fort, men det vil jo roe seg ned etterhvert. Det er kun en liten bekymring jeg har når det gjelder kronograf-funksjonen; når jeg starter den, så hopper minuttviseren ørlitegran fremover. Er dette normalt, eller må jeg ta den med til full overhaling (som jeg har hørt kan koste mellom 3 og 4000 kroner) ? Urmakeren mente at dette var forholdsvis normalt, og bare et produkt av selve mekanismen.


wharfinger: Jo takk for den, jeg liker den Seikoen meget godt - det var den første "ordentlige" klokken jeg kjøpte - og jeg blir nok ikke å kvitte meg med den heller tror jeg. Det er en SNA411P, og det er vel 42mm kasse på den (vs 39mm på Speedmasteren, så det føles litt uvant med en så "liten" klokke på armen)

:D