Ny klokke

Medlem
2. mai 2008
Innlegg
29
Sted
Konnerud - Drammen
Ny er den ikke, men ny for meg.

IMG_0014.jpg

IMG_0021.jpg

IMG_0016.jpg


Jeg trenger å få byttet batteri og visere på den. Lakken der har krakkelert.
Noen som har tips om hvor jeg burde levere den inn, og hva det koster?

Ellers har jeg lyst på en mørk blå skinnrem, hvor går jeg for å kjøpe det?

Edit: Om denne posten skulle vært i Omega delen, så står moderator fritt til å flytte den :)
 
En bra klassiker ! :D
En tube Autosol fra ClasOhlson vil kunne gjøre underverker på lenke, kasse og lås.
Batteri skifter du hos en urmaker. Visere finnes det mange ulike typer av og bør kunne skiftes hos de fleste urmakere...gjerne en Omega-forhandler.
Visere kan du gjerne bestille fra denne velrenommerte forhandleren :
http://www.mkiiwatches.com/CategoryProd ... +Movements
Om klokken er mer enn 4-5 år, bør du kanskje vurdere service på den.
Kan tenke meg visere fra USA ( ca kr 300.-), batteri m/ skifte (kr 100.-), service (kr 2000.-) og en tube Autosol (kr 50.-)vil gi deg en "ny" klokke ! Prisene vil kunne variere fra by til by.....
Lykke til ! :D
 
"Knotten" oppe til venstre er en manuell heliumventil. I motsetning til f.eks Rolex Seadweller som har en automatisk heliumventil så må denne skrus ut hver gang man går inn i et trykkammer etter dypvannsdykk.
 
Centurion skrev:
"Knotten" oppe til venstre er en manuell heliumventil. I motsetning til f.eks Rolex Seadweller som har en automatisk heliumventil så må denne skrus ut hver gang man går inn i et trykkammer etter dypvannsdykk.

Med andre ord, den trenger jeg ikke å bry meg om.. 8)
 
Selvgjort er velgjort.

Jeg kjøpte meg klokkeverktøy og batteri på Ebay.. (kom meg aldri til urmakeren) Så nå maler klokken som en...ehh... klokke.
Var utrolig lett å bytte, har aldri sett inni en klokke før.

Visere er vel kanskje litt mer komplisert, så det burde jeg kanskje bruke en forhandler til?
eller finnes det noen workshop manualer på nettet som det gjør med biler?