Ny klokke for ny klokkerntusiast

Medlem
1. jan. 2020
Innlegg
9
Sted
Kristiansand
Har nylig blitt bitt av klokkebasillen og tenker å kjøpe min første automatiske klokke.

Vill gjerne ha en å bruke til hverdags og som gjerne kan brukes til litt finere antrekk og med stållenke.

Her sett litt på divere, eller er de andre typer som jeg kanskje burde sett litt på?

Her sett litt på tissot seastar 1000 men er litt usikker på om denne blir litt stor med 43mm på min 16,5cm håndledd?

Liker godt looken på denne klokken med blandt annet gjennomsiktig case back

Er det andre klokker dere kan anbefale for en nykommer til denne galskapen? Gjerne litt mindre og rundt prisklassen til tissoten.
 
Hva med seiko sarb033? Automatisk, gjennomsiktig caseback, mindre diameter, veldig allround klokke. Ikke så veldig dykker-aktig men passer like godt til dress og tshirt.
 
Hvis det må være diver med skrubezel etc så ville jeg prøvd seiko skx013 og skx007 (38mm vs 42mm, prøv før du kjøper). Klassikere i den pris-divisjonen!
 
I og med at du skriver at du vil kunne bruke den til litt finere antrekk ville jeg absolutt tittet på andre typer klokker enn divere.
Det er delte meninger her, og noen mener man absolutt kan bruke både divere og g-shocks med blinkende lys til dressen på julaften. Jeg mener de tar feil.

Ut ifra hva du spør om synes jeg @speedieThomas kom med et meget godt forslag i sarb033. Den er gått ut av produksjon, men er fortsatt mulig å få tak i. Du kan lese mer om den her
SARB033-2T.jpg


Ellers er jo coctail time-serien til seiko også et godt sted å titte, finnes masse varianter. Her er noen

Hvis du ønsker noe annet enn seiko har du også en jeg sterkt vurdere for tiden, timex giorgio gallo s1
Timex-S1-Review-17.jpg


Hvis det er diver du gjerne vil ha synes jeg at @speedieThomas kom med gode råd på det området også :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Akkarbelling
Er i samme situasjon som deg. Eg har landet på Oris Bigcrown ProPilot Date. Passer godt med både skinn, tekstil og stållenke så passer fint til de fleste anledninger hverdagen kaster på deg. 41 mm.

 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Fjotten