Ny grail: klokke i gull / gullklokke

Nye gullklokker har jo blitt idiotisk dyre. Og ja, 1908 er vel i området rundt 300k uten å ha sjekket.
Cellini lider litt under å havnet i skyggen av hypeklokkene fra Rolex. Mulig det er fordi Rolex heller aldri har vært veldig tilstede i dressklokkesegmentet. Det er Day-Date som har vært alibiet for de fleste kjøperne mistenker jeg.
Men kvaliteten og designet på siste generasjon Cellini står ikke tilbake for langt dyrere alternativ.
Og prisen er jo latterlig lav for en dressklokke i gull fra et så tungt merke.
Enig! Jeg så på disse med månefasen, synes de er veldig flotte, 3 hånds blir litt for plaine personlig for meg. Men! De med månefasen koster 18k ish eur brukt, så det er dessverre lite aktuelt. Ellers er Cellini på listen!

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper

Vis vedlegg 390198
Denne er faktisk veldig kul og noe i den gata jeg ser i! Veldig kul! Tonnaue kasse er på listen. Firkantet er også kult!

• Liker
Reaksjoner: DJ41
Er veldig glad i denne, selv om den bruker litt for mye tid på spa i Sveits (ny runde reparasjon ett drøyt år etter full service)

IMG_1967.jpeg

• Wow
Reaksjoner: Grendel
Personlig så savner jeg min Longines Legend Diver i rose gold. En litt annerledes gullklokke, men kan absolutt anbefales.
(Se gjerne på dette som en WTB dersom noen har en fornuftig priset utgave ;) )

Denne passer utmerket på gummirem og passer til både fest og fritid:)

Vis vedlegg 390195
Jeg husker vagt at en slik ble solgt for 50000 her på sonen. Har alltid tenkt det var ett kupp. Stilig klokke. Skulle gjerne hatt en til den prisen.

• Liker
Reaksjoner: Ban
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet