Novelty/ reklameklokke- tråden

Har nok dessverre mistet eller kastet en del fra 80-tallet, men disse ligger i en skuff - et sted.
Firmagave fra jobben i 1994 - OL på Lillehammer.
363803F3-B524-46AC-877E-A5C6736F2FA7.jpeg

Reklameklokke for JAMEX senkesett for bil.
Jeg er nok den i Norge som har importert flest «middelmådige sportsfjærer» til Norge fra 1997 til 2015. Husker fortsatt delenr til Sierra og Ascona.
42C69BB1-2FFF-45A9-9E2C-01391AB61976.jpeg

Noen som husker Tissot «RockWatch»? Det er ikke en spesialklokke for bruk på «Tons of Rock», men Tissot sin kreative kolleksjon hvor de eksperimenterte med kasser av sveitsisk granitt. Dette var delvis et resultat av Swatch-suksessen, som var en boost for oppfinnsomheten i en konservativ bransje.

RockWatch var naturligvis passende for Statkraft, og deres virksomhet i Fjellheimen. Statkraft hadde noen av disse som relativt eksklusive firmaur.. ( Er det et tema her, at statlige selskaper hadde relativt eksklusive tjenesteur… NSB med Movado, og Statkraft med Tissot? Noe for Riksrevisjonen?).

Denne er tilsalgs på Finn, og hadde nok funnet veien til min postkasse hadde det ikke vært for den beskjedene 33mm kasse. Den ble visst ikke laget i større kasse.

0C73DA3D-E12F-4C20-9B9C-3C22DCF2DB40.jpeg

AC7A4A3B-60B9-4CEB-A98A-88322CB5AD2B.jpeg

Noen som husker Tissot «RockWatch»? Det er ikke en spesialklokke for bruk på «Tons of Rock», men Tissot sin kreative kolleksjon hvor de eksperimenterte med kasser av sveitsisk granitt. Dette var delvis et resultat av Swatch-suksessen, som var en boost for oppfinnsomheten i en konservativ bransje.

RockWatch var naturligvis passende for Statkraft, og deres virksomhet i Fjellheimen. Statkraft hadde noen av disse som relativt eksklusive firmaur.. ( Er det et tema her, at statlige selskaper hadde relativt eksklusive tjenesteur… NSB med Movado, og Statkraft med Tissot? Noe for Riksrevisjonen?).

Denne er tilsalgs på Finn, og hadde nok funnet veien til min postkasse hadde det ikke vært for den beskjedene 33mm kasse. Den ble visst ikke laget i større kasse.

Vis vedlegg 320092
Vis vedlegg 320094

Finn din have til fruen, om ikke annet. Veldig artig ide og prosjektet. Kjedelig at det ikke var noe mer gangbar (bærekraftig?) størrelse.

9

• Liker
Reaksjoner: chrgod