Norsk Nato Strap til Seiko Flightmaster sna413: 20mm eller 22mm?

Medlem
12. mars 2012
Innlegg
1
Heisånn!

Er ny til tidssonen og fant dette forumet etter at jeg så bildene av et "Norsk" Nato bånd på nettet. Har sett at den selges på webbuttikken her, men bare i 20mm størrelse. Jeg har tenkt å sette en sånn på en Seiko sna 413 flightmaster, men er ikke sikker på om 20mm er stor nok, eller om det finnes en 22mm version av den i det heletatt?

Bor selv i the UK og jobber som immunologi forsker på universitet her borte, tenkte det hadde vært perfekt med litt diskrè representation av Norge på jobben. Helt Konge at dere har fått "custom" designet Nato bånd i norske flagg farger, så jeg tenkte jeg måtte bare tre til på det! Kvaliteten ser utmerket ut fra de bildene jeg har sett og designet er perfekt etter min mening, så jeg ville også gratulere og takke de av dere på forumet som har fått dette styket med ordentlig arbeid til!

Cheers from Manchester!
 
Hei og velkommen til TS!

Remmen kommer dessverre kun i 20 mm.

Såkalt "lug width", dvs. bredde mellom hornene, finner du ved å måle den indre avstanden mellom hornene på klokken din. Dette bør gå greit med en linjal eller skyvelære.

STEP2b.jpg


STEP2e.jpg
 
Goooood morning Manchester!

Ikke for å være en gledesdreper,
men av hva jeg leser meg til så er den Nato-strapen ("UK Nato Strap" faktisk tenkt å representere Storbrittanias farver.
At de så sammenfaller med de norske er jo forsåvidt et stort 'added value'. :cool:


.... dette gjør det jo til en ekstreeemt diskret måte å representere Norge på i England :)
 
PS. etter hva jeg kan google så er lug width på klokken din 21mm (eller 20mm??) så 20mm er sikkert spot-on.
Ville anbefalt å gå for det heller enn å presse inn en 22mm. Men dobbelsjekk med linjalen hjemme.
 
Goooood morning Manchester!

Ikke for å være en gledesdreper,
men av hva jeg leser meg til så er den Nato-strapen ("UK Nato Strap" faktisk tenkt å representere Storbrittanias farver.
At de så sammenfaller med de norske er jo forsåvidt et stort 'added value'. :cool:


.... dette gjør det jo til en ekstreeemt diskret måte å representere Norge på i England :)

Sorry mac, natoen det er snakk om er custom bestilt og laget eksklusivt for TS webshoppen. Det er en norsk nato produsert etter det norske flaggs fargekoder og dimmensjoner :)

Link til TS webshop

10-55-large.jpg
 
Ouch! Litt av en smekk på fingran det. Bøyer meg ydmykt for den våksomme.
Får så å få de samme fingran ur og bestille en ... får google om det finnes en svensk en med :)