Nokia banan telefon

Det frister... Testet min gamle 3210 for moro skyld her forleden. Fungerer fremdeles helt optimalt. Batteriet holder fortsatt en snau uke... Alt dette til tross for ekstremt uforsiktig bruk, to badeturer og haugevis av ufornuftige opplevelser den gang den var hovedtelefonen...
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Preacher
Hei, jeg vurderer denne seriøst. Jeg trenger færre distraksjoner til daglig, men trenger ofte Wifi Hotspot og den skal kunne spille podcaster. Komplett med andre ord!
 
Feriesett:

Nokia-8110-e1519576261265.jpg


AUDE302277_3586872_6-5-436x560.jpg
 
Sitter nok for mye med nesa i telefonen, men dette er problem som kommer av manglende DISIPLIN. Kunne aldri tenkt meg å gått tilbake fra en moderne smart-telefon. Livet blir så mye lettere når alt er tilgjengelig hele tiden. Men det er klart, de som var i 40 årene når Matrix kom, er vel nærme pensjonistalder nå, og de må jo bare kose seg. og @Jon Henrik : Om du er så påfugl at du skal ha gul AP på ferie, så er telefonkravet minimum en iPhone X
 
Kjøpte en Punkt til slikt formål. Tas frem hver fredag ettermiddag og legges i skuffen igjen mandag morgen. Deilig å koble av uten en telefon som tar fokus.
 
Selv så setter jeg ofte mobiltelefonen i stillemodus fredag ettermiddag og lar den ligge i lomma brorparten av helga, før jeg aktivt benytter den igjen på mandag morgen. Kunne aldri falt meg inn i gamle dager å være så disconnected - men gud så herlig å være introvert. Det bevisste er mye mer moderne enn man skulle tro.
 
Det viser seg at det var 7110 (som var i Matrix) som var "spring loaded" og det er nok årsaken til at min 8110 ikke var det :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Nokia_7110

Nei, jeg tror nok at du hadde rett første gang her:
"The phone was famously featured in the science fiction action film The Matrix (1999), for which it was modified featuring spring-loaded mechanism (this later appeared on the Nokia 7110)." (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nokia_8110)

Og fra din egen lenke:
"Contrary to popular myth, though the Nokia 7110 does feature a spring-loaded cover concealing the keypad; this is not the model featured in the first Matrix movie, which is the Nokia 8110 (made 3 years prior), which was adapted with a spring mechanism to feature in the 1999 film."

Jeg hadde 8110 selv (ligger nok fortsatt et sted i barndomshjemmet mitt) :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tetragrammaton