Noen som vet...restaurering av gamle urskiver Rolex.

Medlem
7. aug. 2011
Sted
Østlandet
Er det noen som vet om Rolexfabrikken tar inn brukte urskiver for litt rens/restaurering etc....en form for "skive service"?

Hvis noen vet, har dere hørt noen priser på jobben eventuelt?

Jeg tenker at i noen tilfeller kan dette være aktuelt på sjeldne skiver som trenger en ansiktsløft.

Det er nok skivebytte som gjelder, samleverdi er ikke noe man er spesielt opptatt av hos Rolex.

Jürgen Hauff kan kanskje hjelpe deg, men han er ikke spesielt billig.

Det er nok skivebytte som gjelder, samleverdi er ikke noe man er spesielt opptatt av hos Rolex.

Jürgen Hauff kan kanskje hjelpe deg, men han er ikke spesielt billig.

Nei, de bryr seg ikke om samleverdi, men de ønsker ikke og sette en gammel (utgått skive-modell) skive i en ny klokke, eller en ny skive-modell i en gammel klokke.....ergo, behov for skiveservice.

Jeg tenkte vel at det kunne være greit og ta vare på gamle utgåtte skiver, selv om de trenger en liten service. En vintage klokke fortjener en "vintage" skive, selv om den er renset etc.

Nei, de bryr seg ikke om samleverdi, men de ønsker ikke og sette en gammel (utgått skive-modell) skive i en ny klokke, eller en ny skive-modell i en gammel klokke.....ergo, behov for skiveservice.

Jeg tenkte vel at det kunne være greit og ta vare på gamle utgåtte skiver, selv om de trenger en liten service. En vintage klokke fortjener en "vintage" skive, selv om den er renset etc.

Helt enig. Ny skivemodell i gamle klokker er en uting, men det er dessverre akkurat det som er Rolex' universalløsning på restaureringsbehov. Skal du renovere er det best å finne en dyktig uavhengig urmaker.