Noen som har satt på en Hirsch Leonardo strap med Instrumento?

Guybrush Threepwood

Støttemedlem
Medlem
4. mars 2011
Sted
Lier
Kjøpte en Hirsch Leonardo Strap med curved ends, og den bruker et litt snodig system for installering. Visste ikke på forhånd at man måtte ha et spesielt verktøy for å sette den på, og har derfor bestilt toolen i ettertid. Noen som har erfaring med dette, og om hvordan det fungerer? Denne remmen ser jo veldig fin ut på f.eks. Speedy Pro pga. at remmen følger kassen. Planen er å bruke den på en Ball Diver, og senere en Speedy Pro når jeg får kjøpt den på nytt, etter at den dessverre måtte forlate samlingen pga. en bil som drepte økonomien min :(

Jeg har kjøpt en helt svart med croco-pattern, men fant dette bildet på nettet av hvordan enden på remmen ser ut:
djhi1.jpg

Her er verktøyet som er på vei:
Leonardo-Instrumento.jpg

Sånn skal forhåpentligvis resultatet bli:
SpeedyPrincipal_1.jpg

Noen som har gjort dette?

merkelige greier. kommer til å følge denne tråden, liker godt å leke med ulike straps, og dette ser jo interessant ut.

Hei. Har satt en Hirsch Leonardo Medici på min Speedmaster, Medici er også curved ends.

Ikke noe spesialverktøy ble brukt, kun et lite skrujernsett av ordinær type. Egentlig no big deal, men vurderer også innkjøp av mer spesialisert verktøy for bytter, det gjør det kanskje litt enklere og reduserer sannsynligheten for å sette merker??

På min rem/klokkekombinasjon måtte jeg bruke de "øverste hullene på lenka", mulig det kan være annerledes på Ball. Synes resultatet er meget bra, mangler nå bare en omega deployant (?) for tilpassing til denne remmen.