Nissan Pathfinder

J

jayeff

Guest
Sitter her og sikler litt på en bil jeg har ønsket meg lenge. Har funnet en 2007-modell Pathfinder LE, som er fornuftig priset.

Er det noen her inne som har erfaring med disse? Jeg har bare prøvekjørt ved én anledning tidligere, men det er jo ikke det samme som å kjøre/eie/disponere over tid.
 
Det er meg bekjent en meget bra bil, men i og med jeg har jobbet med Nissan i 10+ år så er
jeg kanskje litt innhabil...... Her snakker vi et skikkelig arbeidsjern med ramme. Dette er ikke
en dageligdags SUV. Det eneste man må kikke etter er rust i forkant av taket og rundt dørhåndtak
på bakluke. Det har også forekommet noen motorhavari på disse, men ikke i så stor grad som
på King Cab`ene...... Pass på at servicer er fulgt, helst oljeskift hver 15000km. Ikke 30000km
som er anbefalt fra fabrikk. Løp og kjøp;)
 
Mistenker kommende prisfall på disse, og spesielt om det er diesel. Myndighetene har gitt klare signaler på hva de plutselig synes om diesel og jeg er bekymret for hva som kan skje videre på den fronten.


Hvis du vil ha bil som holder seg godt i pris og er innen handymann-imaget... Defender..
 
Hvis du vil ha bil som holder seg godt i pris og er innen handymann-imaget... Defender..

Elsker Defender, men det er ikke til å komme fra at kvaliteten er klassisk engelsk og at kjørekomforten (sies at den er bedre f.o.m. 2007) er primitiv.

Klarer du å leve med det er det den beste bilen i verden. Kjenner meg ikke helt igjen i handyman-imaget ;)
 
Som hardt angrepet anglofil vil jeg også råde deg til å gå for en Defender!

...men det skal sies at Pathfinder er en flott kjerre! Kjørte en for noen år siden med V6 bensin, og det var bra saker!
 
Jeg var i markedet for en SUV med grønne skilt for noen år siden (2007), prøvekjørte Discovery 3, Pathfinder, Pajero, Land Cruiser, Jeep Commander, osv. Pathfinderen var uten tvil den største skuffelsen. Nærmest astmatisk motor, skulle være 177hk men Hilux med 102hk kjentes friskere. ELENDIG automatkasse var det også på Pathfinderen. Motor og drivverk kommer fra Renault.. Så mitt råd er å styre unna og prøve andre biler på markedet.
 
Kjøp noe ordentlig med en gang,
Toyota landcruiser 100.
Anbefales;)

b1c060df.jpg
 
Selgeren av Pathfinderen var av det håpløse slaget, så det ble ikke noe handel der. Jeg kan altså ikke anbefale bruktbilselgerne hos Motor Forum Billingstad!

I stedet ble det en skvett ny Outlander på meg :) Unboxing om ca. 6 uker!