Nirvana: tråden for dere som har blitt/er på vei til fornøyd & ferdig med samling (for nå!)

Jeg er i grunn fornøyd med min enkle lille samling for tiden!

IMG_20240121_134237~2.jpg
Har 2-3 80 talls lcd klokker som skulle vært ordna småting på, så får heller prøve å få råd til det før jeg måå ha ei ny klokke igjen :D

Jeg slo til på en strøken electric blue Seamaster i 2021, og da dabbet interessen litt av for min del. Har gått med den så godt som hver dag, på jobb og fritid. Laget riper og hakk uten å bli noe mindre fornøyd med den av den grunn.

Jeg tror ikke det er noe som vil få meg til å legge Seamasteren i klokkeboksen akkurat nå.

Håper det går over.. ;)

Et annet perspektiv: hadde jeg hatt uendelig med penger kunne jeg kjøpt alt.
Men det hadde ikke gitt en nirvana-følelse, fordi som hobby er veien målet.
Og ingen vet hvor haren hopper, det vet alle.

Har samlingen stabilisert seg? Litt, men , se svar ovenfor.
Eller vet du hva du trenger for å bli "ferdig"? Nei, se svar ovenfor.
Higer du ikke etter noe lenger? Mindre, se svar ovenfor..
Kanskje du har den ene klokka - eller tre - som du trenger for resten av livet? Nei, se svar ovenfor.
Eller iallfall for resten av 2020-tallet? Nei, se svar ovenfor.
Er klokker generelt et tilbakelagt materialistisk stadie, og du kan 100% fokusere på indre verdier og åndelig opplysthet? Nei.

Det slo meg etter å ha svart tidligere i tråden at det er faktisk noe annet som plager meg enda mer enn servicekostnader på billige og semi-billige klokker, og det er at jeg bruker de billigste klokkene mest og de fineste nesten aldri. Fortsetter jeg slik kommer et barn til å arve en tilsynelatende fabrikkny JLC og det blir feil. "Han har jo nesten ikke brukt den, jo. Likte han den egentlig ikke?"

Så jeg skal selge unna et par Stowaer og deretter en Tidssonen 8-roms klokkeboks.