Nå som julen nærmer seg

Medlem
12. nov. 2012
Innlegg
99
Sted
Drotningsvik, Bergen
Som tittelen sier så er vi på vei inn i Jesu Kristis supriseparty og ønskelisten ligger for tur.
Jeg har tenkt på en Dremel 3000 for å kunne polere litt lenker/kasser etc og lurer på om noen her har erfaring med denne.
Eller anbefaler dere noen andre (maskindrevne) produkter for denne typen arbeid? :)
Jeg har jo en fin tinboks med CapeCod, men mangler albuesmørning nok til det :p

Setter pris på alle tilbakemeldinger :)

-Reidar
 
Som tittelen sier så er vi på vei inn i Jesu Kristis supriseparty og ønskelisten ligger for tur.
Jeg har tenkt på en Dremel 3000 for å kunne polere litt lenker/kasser etc og lurer på om noen her har erfaring med denne.
Eller anbefaler dere noen andre (maskindrevne) produkter for denne typen arbeid? :)
Jeg har jo en fin tinboks med CapeCod, men mangler albuesmørning nok til det :p

Setter pris på alle tilbakemeldinger :)

-Reidar

Dremmel er en skummel sak synes jeg! Plutselig mister du kontrollen og den "lever" sitt egentliv å alle kanter er rundet av på uret:p Jeg liker bedre å ha en faststående poleringsmaskin kontra dremmel(har hatt begge typene). Jeg bruker en sånn som dette(vet ikke om det er samme modell men tilnærmet lik)

334015.jpg
 
Dremmel er en skummel sak synes jeg! Plutselig mister du kontrollen og den "lever" sitt egentliv å alle kanter er rundet av på uret:p Jeg liker bedre å ha en faststående poleringsmaskin kontra dremmel(har hatt begge typene). Jeg bruker en sånn som dette(vet ikke om det er samme modell men tilnærmet lik)

334015.jpg

Det er faktisk tilnærmet lik eg har sett på selv også, på ottofrei.com. Var innom der her om dagen, men fant den ikke lenger.
Hvor fikk du tak i din å hvor mye måtte du ut med?
Er dette noe som må skrus fast i arbeidsbenk eller kan den gjemmes vekk å dras frem når det ønskes? :)
Veldig takknemlig for alle svar :D

Så litt etter å fant en. Er det denne du har?
http://www.ottofrei.com/Foredom-BL-DCH-OttoFrei-Polishing-System.html
 
Redigert:
Nå har jeg kun en leilighet på 80m2, så har ikke så mange rom å sette av til eget klokkerom.
Hvordan er det å ha en slik maskin i stue/kontor? Antar det støyer en smule, men er det en del støv etc? Eller går det helt fint å ha den i slike normale rom?

-Reidar
 
Nå har jeg kun en leilighet på 80m2, så har ikke så mange rom å sette av til eget klokkerom.
Hvordan er det å ha en slik maskin i stue/kontor? Antar det støyer en smule, men er det en del støv etc? Eller går det helt fint å ha den i slike normale rom?

-Reidar

Du har vel stuebord? :p
 
Mye mas fra meg her nå, men usikker på om jeg forstod rett :p
Er det ingen problem å bruke disse på spisebordet? Så lenge du rydder litt etterpå :p
Hele kjøkkenet vil ikke bli fylt med metall- og poleringsstøv? :)
 
Selv står jeg på kjøkkenet hjemme å polerer. Den vil jo altid lage noe lyd, støv og tråder fra poleringshjulene. Tipset mitt er å ha støvsugeren ved siden av. Kjøper du den på bildet over med beskyttelse og inntak til vifte, så er det vel bare litt gaffateip og støvsugeren koblet til så har du en macgyver løsning!
 
Selv står jeg på kjøkkenet hjemme å polerer. Den vil jo altid lage noe lyd, støv og tråder fra poleringshjulene. Tipset mitt er å ha støvsugeren ved siden av. Kjøper du den på bildet over med beskyttelse og inntak til vifte, så er det vel bare litt gaffateip og støvsugeren koblet til så har du en macgyver løsning!

Supert :)
Takk for svaret.
Da blir det nok Foredom på meg til jul ;)

-Reidar
 
Jeg synes faktisk, grunnet problemet med forurensning, at det beste stedet å polere - mye i hvert fall, er i dusjen! Da er det bare å skylle etterpå.

Kan eventuelt kombineres med sang også ;)
 
Good ol' Greg is back!

____________________________


Jaggu hadde jeg gnidd lenge med capecod før jeg ville brukt maskin på en klokke av noen verdi. Men er det gamle kasser med hakk og riper blir det kanskje noe annet.