Mystisk Tag Heuer Heritage Calibre 6

Medlem
23. nov. 2015
Innlegg
0
Sted
Mo I Rana
Hei alle sammen!

Jeg er i ferd med å kjøpe ei klokke. En Tag Heuer Heritage Carrera Calibre 6. Har fått den sjekket hos urmaker.
Den er ekte, men garantikortets serienr stemmer ikke overens med serienr til uret.
Kan dette være tyvgods, noe mystisk eller at det har skjedd en feil hos forhandler da klokken ble kjøpt?
Det er snakk om bruktklokke.
Selger virker seriøs og nøktern. Han har flere Tag Heuer for hånden, og det er en av årsakene til salg.

Er det dumt trekk å kjøpe klokka?
 
Man må planlegge godt og spare opp hvis man ønsker å stikke innom sin AD for en liten sjekk eller justering av lenke. Fordelen er at man får seg litt sol:)
 
beklager, greide ikke dy meg;) Noen råd: garanti er gått ut og er derfor ikke så viktig. Urmaker sier den er ekte, bra. Du virker å "buy the seller", altså stoler på historien. Da kommer det ned til om du syns prisen er verdt det. Den skal selvfølgelig være bra siden det er rot i papirene.
 
beklager, greide ikke dy meg;) Noen råd: garanti er gått ut og er derfor ikke så viktig. Urmaker sier den er ekte, bra. Du virker å "buy the seller", altså stoler på historien. Da kommer det ned til om du syns prisen er verdt det. Den skal selvfølgelig være bra siden det er rot i papirene.
Pris: 15.000 ,-
Men er papirene så viktig? Har hatt klokker tidligere uten papirer.
 
Har ingen peiling på Tag og pris. Papirer er viktige for noen, ikke for andre. Prisen bør uansett reflekteres ut fra papirer, boks osv. Kan være viktig for den som kjøper klokken hvis du selger den senere så du bør ta høyde for det nå. Hvis du er sikker på å aldri selge den igjen, null problem:)
 
Skjønner. Det er jo snakk om ei klokke i utmerket god stand for 15.000,-
Ny pris ligger på 47.000,-

Den er nok kjøpt tax-free mtp. at sertifikatet er stemplet på et cruiseskip, hvis jeg ikke har oversett noe av historien. Hvis det er samme modell jeg finner, får du den hos urverket.no til 22.195kr. Hvor finner du nypris til 47.000?