Morgengave til mannen

Medlem
27. juli 2017
Innlegg
2
Sted
Bodø
Hei,

Jeg er helt ny i klokkeverden, og vil gjerne gi min kommende mann en klokke i morgengave. Han har en breitlingklokke (vet ikke hvilken modell) fra før, og jeg vet at jeg aldri kan toppe den i pris. Men jeg vil gi han en klokke som er litt motsatt av breitlingklokken. Altså en litt "roligere" klokke som passer bra til dress, gjerne med skinnreim. Jeg synes certina ds01 er veldig kul, men den blir litt for dyr.

Har dere noen tips? Prisen må være rundt 3000,-

Håper å høre fra dere:)
 
Dette vil bli en fin gaver. Breitlingen er vel en tøffere klokke med dykker-aner. (Min som jeg har på i dag er det). Et dressur vil derfor være et godt valg! Noe helt annet, og som ikke vil ta opp noen konkurranse med Breitlingen.

Når han nå har en Breitling, så tyder det på at han er bevisst innen klokkeområdet. Derfor er nok det viktigste at det er en mekanisk klokke. Det vil si at den ikke drives av batteri. Jeg er sikker på at en batteriklokke (quarts-ur) vil ikke gi den nødvendige (god)følelsen å bruke

Både Certina og Seiko har rimelige automatiske klokker.
Tissot er min favoritt innen denne prisklassen. Det er et litt mindre kjent merke enn Seiko og Certina. Her går du også modeller som har innsyn til urverker fra baksiden. Det vil være en artig gimmik som Breitlingen ikke har, og dom han sikkert vil like å se.

Lykke til med valget!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: fredskijj
Dette vil bli en fin gaver. Breitlingen er vel en tøffere klokke med dykker-aner. (Min som jeg har på i dag er det). Et dressur vil derfor være et godt valg! Noe helt annet, og som ikke vil ta opp noen konkurranse med Breitlingen.

Når han nå har en Breitling, så tyder det på at han er bevisst innen klokkeområdet. Derfor er nok det viktigste at det er en mekanisk klokke. Det vil si at den ikke drives av batteri. Jeg er sikker på at en batteriklokke (quarts-ur) vil ikke gi den nødvendige (god)følelsen å bruke

Både Certina og Seiko har rimelige automatiske klokker.
Tissot er min favoritt innen denne prisklassen. Det er et litt mindre kjent merke enn Seiko og Certina. Her går du også modeller som har innsyn til urverker fra baksiden. Det vil være en artig gimmik som Breitlingen ikke har, og dom han sikkert vil like å se.

Lykke til med valget!

8
Tusen takk for svar:) blir bare mer og mer overbevist om at jeg må gå for en mekanisk klokke! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Innenfor budsjett og gode greier...;)

6672d242a9b0687a8d7b4ccbe5acc858.jpg
 
Ville gått for vintage, helst omega og gjerne en penere modell som kan brukes i formelle anledninger. Tror det vil være et bra supplement til den breitling han allerede har med forbehold om at jeg ikke aner hvilken modell det er snakk om