Moms og toll ved kjøp av klokke i EU land

Medlem
30. april 2012
Innlegg
395
Sted
CPH/OSL
Noen som har erfaring med kjøp av klokke innad i EU? Jeg bor i Danmark, og har tittet på en klokke på chrono24, hvor selger holder til i Italia. Noen som ved hvilke ekstra kostnader utover frakt jeg må belage meg på, eller vil det ikke være noen avgifter grunnet handel mellom to EU-land?
 
Det blir hverken mva eller toll sålenge du bor i Danmark. Motsatsen er at du heller ikke får refundert Italiensk mva.
 
Chrono24 + Italia = Som regel sier selgerne at klokken akkurat er solgt for å så tilby deg en modell som er i bedre stand eller nyere for en høyere pris. Er ikke uten grunn at de italienske selgerne som regel er rimeligst på Chrono24.
 
Ah, takk for info. Etter å ha søkt opp selgers adresse på google maps endte jeg opp i en mørk bakgate i Torino som så heller shady ut - så jeg ble ikke akkurat helt overbevist. Men kjekt å vite at selske italienske selgere oppfyller klisjèen :)
 
Chrono24 + Italia = Som regel sier selgerne at klokken akkurat er solgt for å så tilby deg en modell som er i bedre stand eller nyere for en høyere pris. Er ikke uten grunn at de italienske selgerne som regel er rimeligst på Chrono24.

Samme land som er et av to/tre som selgere på eBay nekter å sende til fordi postvesenet er upålitelig.
Basert på word of mouth bare men jeg ligger langt unna Italien generellt :)