Modell med "presence"

Kan det være så enkelt at du ikke egentlig ønsker deg en Rolex???

Tror jeg hadde utvidet søket etter modeller jeg likte, og droppet Rolex som kriterium...
Ja vet du, jeg tenkte det samme her boenna.
Ute etter tilstedeværelse?
DSC_0093_zpsbcebe45d.jpg
[/URL][/IMG]

Kan det være så enkelt at du ikke egentlig ønsker deg en Rolex???

Tror jeg hadde utvidet søket etter modeller jeg likte, og droppet Rolex som kriterium...

Er forskjell på å vises/kjennes på armen og se ut som et veggur som roper SE PÅ MEG.
Nesten samtlige merker går under den første kategorien, også Rolex. Spørsmålet jeg hadde var jo om det var noen modeller som det var enkelt å overse, men som man kanskje burde vurdere.

Dt er nok mulig å tolke presence som at jeg ønsker et ur i andre kategori, men det gjør jeg ikke. Blir fort for mye av det gode på flere av de modellene/merkene, tror ikke jeg skal nevne navn for å unngå å fornærme noen, men merket som stater på B og slutter på reitling er et kroneksempel. ;)

Er noe med Rolex' tidløse design som jeg ikke finner på andre ur. Vurderer hvert eneste ur jeg kommer over, uansett merke, og finner ingenting fra IWC/Panerai/Omega/Zenith som gir meg lyst til bruke penger. Jaeger LeCoultre har noen stilige ur, men de er både dyre og litt utenfor det jeg nå ønsker.

Takker for omtanken, men tror jeg har klart å peile meg frem til hva jeg vi.

Redigert:
Fikk servert et instagrambilde av @tagliano som var en skikkelig vekker i forhold til Explorer II, nå kan jeg knapt vente med å bli ferdig med denne arbeidshelga og komme seg av gårde til AD...

PS! Kan noen fortelle meg om hvordan man enklest linker til profiler her på TS? Nå kopierte jeg bruker utl og mekket link selv, men det må vel være en enklere måte?

Fikk servert et instagrambilde av @tagliano som var en skikkelig vekker i forhold til Explorer II, nå kan jeg knapt vente med å bli ferdig med denne arbeidshelga og komme seg av gårde til AD...

PS! Kan noen fortelle meg om hvordan man enklest linker til profiler her på TS? Nå kopierte jeg bruker utl og mekket link selv, men det må vel være en enklere måte?

Man setter bare en alfakrøll forran:) Slik: @s2bu

Redigert av en moderator:
Det er kun bezelen som taler i mot, men som du sier Thomas så kanskje jeg endrer mening. Har vært aktiv nok her inne til at det allerede burde skjedd, men det har det ikke, så nå står og faller Explorer på hvordan den slår meg når jeg ser den irl.

Imo er bezelen Explorers pre vs. eks sub da den ikke bygger så høyt. Suben føles klumpete, mens Expl føles mer velproposjonert. Spesielt sett fra siden er det tydelig hvor "rar" en sub/gmt-bezelen er ift Expl.

Av de Rolexene jeg har hatt er det Expl som får mest skryt av kona. Hun uttalte faktisk "jøss å fin den klokka var - både fin og kul". Og det er en ganske sterk uttalelse fra ei som egentlig er litt lei av min klokkegalskap:)

Jeg syns bezelen på exploreren er flott. Nydelig sunburst-effekt i sollys. Hvertfall på 40mm modellen, er ikke 100% på at det er likt på 42, men tror det.

Når det gjelder presence, så kjenner jeg meg godt igjen :) hadde tidligere Breitling SA, den synes godt... Fikk etterhvert lyst på Rolex. Følte at YM ga presence uten å være for in your face... Den makter faktisk å være både anonym og litt bling på engang... Vinterstid med litt blek hud og dels innunder skjorteermen så gjør den ikke mye av seg... Men sommerbrun med t-shirt, så får jeg kommentarer :)
32B2D6B9-A335-47D7-888E-9F44F8D3D30F-4324-0000023684E0824D_zpsa8ee34e5.jpg

Da har jeg vært å prøvd en haug med modeller på armen. Alle urene som er nevnt her i tråden har selvsagtblitt prøvd + noen ekstra.. Tok like gjerne med meg en av de hjem når jeg først var hos AD, ville neppe satt penger på at det var denne modellen jeg kom til å kjøpe før testingen i dag. Unboxing kommer.