Min klokkedeby

Det betyr nok at du får pakken senest 8. juni, men muligheten er vel der for at den kan komme tidligere.

Du vil kanskje kunne oppleve at pakken er "på bil" for levering flere ganger uten at den kommer til deg, fordi andre pakker som er lovet levert før din får prioritet. Når du får den vil nok avhenge av kapasiteten til Fedex i Oslo. Om du bor utenfor Oslo forestås leveringen som regel av Posten Norge som Servicepakke. Beregningen er kanskje litt unøyaktig fordi Posten er inne i bildet.

Seiko er et meget fornuftig valg. Jeg har flere stykker selv, dog ikke den modellen
du har bestilt. Det er vel ikke mange klokkemerker som slår Seiko når det gjelder
"value for money".
De har modeller i prisklasser fra 1000-50 000 kroner så det er nok å velge i.
I Norge/Norden selges kun et lite utvalg så du må på nettet for å få tak i de gjeveste
modellene.
Jeg har også kjøpt et par klokker av Jason og kan trygt anbefale han.
Fedex syntes jeg ikke noe om, så jeg ba om å få sendt neste bestilling som
vanlig postpakke (Registered Parcel Free Shipping). Det tok et par dager ekstra,
men det er gratis og evt. moms betales på postkontoret når pakken hentes og så
er du ferdig med det. Anbefales.

Det er godt å høre at Seiko er et bra valg. Er ikke så ekslusivt men merket innebærer god kvalitet samt prisen er overkommelig.
Forøvrig begynner jeg å lure på hvordan klokken min blir sendt:

25/5: Ingen forandring.
24/5: Ingen forandring.
May 23, 2009 17:32 Left FedEx origin facility SINGAPORE SG
May 23, 2009 15:05 Picked up SINGAPORE SG
May 23, 2009 14:21 Shipment information sent to FedEx

Jeg kan se for meg pakken min liggende bakerst i en container langt til havs. I dette øyeblikk kan jeg tenke meg containerskipet nærmer seg Sri Lanka og om en 2-3 dager kan jeg se på nyhetene at pirater har kapret båten utenfor kysten til Somalia. Og da piratene lanserer en video noen dager senere der de forlanger løsepenger kan du se en eller annen jævel i bakgrunnen som vifter med en Ak-47 med et splitter nytt Seiko premier ur på hånden......... :roll: :roll:

Nei fra spøk til alvor, er det noen som har opplevd det samme? Pakken kan da ikke stå på stedet hvil :?:
Hva betyr SG? Det stod forresten at pakken var en INTL(står for international regner jeg med) Economy(likte ikke det ordet)......

Klokkelens skrev:
Pakken kan da ikke stå på stedet hvil :?:

Nei, men det kan fort ta en par dager før den blir registrert på neste punkt. Ta det med ro enn så lenge :)

En liten oppdatering etter en uke med min nye Seiko på armen.
Jeg er fremdeles godt fornøyd og føler jeg har gjort et kjempekupp.
På denne uken har den gått for fort ca.30 sekunder i forhold til justervesenets "atomur" på deres hjemmesider. Er ikke så galt det. I overkant av 4 sekunder for dagen er jo nesten innenfor grensene til at den kan kalles et kronometer.

P.s. Et nytt ur er på vei i posten 8)