Min første Panerai

To forklaringer:
- flippesyke, lider selv av den fryktelige forstyrrelsen!
- 42 mm PAM? Ikke sååå dumt å selge den:)
Hehe, se kommentar over - og ja jeg har vel aldri vært kjent for å ha klokkene så lenge. Bortsett fra speedmaster jeg har hatt siden 2017 som aldri skal selges. Alt annet, tja;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Hei,
Panerai var dødskult og noe helt eget. Ble solgt pga jeg overhodet ikke likte rotorbråket fra p9010 verket.
Jeg har en Sinn med et ETA-verk som bråker litt, men har ikke slått meg at det er irriterende. Men, så er ikke hørselen det den engang var :LOL: Altfor mange konserter i studietiden og ung voksenalder... Resultat: svekket hørsel på høyre øre og tinnitus :eek:
 
Jeg har en Sinn med et ETA-verk som bråker litt, men har ikke slått meg at det er irriterende. Men, så er ikke hørselen det den engang var :LOL: Altfor mange konserter i studietiden og ung voksenalder... Resultat: svekket hørsel på høyre øre og tinnitus :eek:
Skjønner. Kan sende deg video på pm, min var irriterende høy - og det alene syns jeg ødela klokken for min del dessverre.
 
Jeg har en Sinn med et ETA-verk som bråker litt, men har ikke slått meg at det er irriterende. Men, så er ikke hørselen det den engang var :LOL: Altfor mange konserter i studietiden og ung voksenalder... Resultat: svekket hørsel på høyre øre og tinnitus :eek:
Og jeg skal aldri kjøre unboxing igjen - mark my words;)
 
  • Haha
Reaksjoner: eidehelg
Min 1312 bråket noe noe voldsomt ift alt annet jeg har hatt. Just for the record. Dog ingen dealbreaker for mitt vedkommende :)
 
Vi har alle her sikkert hatt klokker mindre enn en måned. Det har hvertfall jeg :rolleyes::LOL:
Ble selv også ganske sjokka over hvor mye bråk det var fra min 1392 når jeg hadde den.:eek:
Godt med litt støtte i denne tråden:)(y) Ja, jeg syns personlig ikke at dette er noe som burde være tilstede på et ur til 85.600 kr.
 
Anbefaler 44 mm med manuelt verk, 8 dagers gangreserve og 300 m WR. Det er garantert fritt for støy fra verket ;) Jeg klarer i alle fall ikke høre noe med mitt «gode» øre :LOL:
 
Anbefaler 44 mm med manuelt verk, 8 dagers gangreserve og 300 m WR. Det er garantert fritt for støy fra verket ;) Jeg klarer i alle fall ikke høre noe med mitt «gode» øre :LOL:
Ung kar på 28 år med god nok hørsel til å bli jagerflypilot - så høres det altfor godt til at det ble plagsomt.
 
Fant denne forklaringen som skal være fra Panerai:

For calibers P9010, the construction of the automatic movement system causes a sound during automatic winding, while for the OPXXX and family, some traces appear on the balls path of the bearing quickly due to repeated shocks (even small shocks) as the balls used by Panerai are made in ceramic material and are extremely hard.

In addition, if the bearing of the oscillating mass is assembled in a configuration with strong shakes, this phenomenon of balls marking on the balls path is accentuated.

Those modifications of the surface-finishing cause a increase of the noise when the oscillating weight works.

The noise and this matting of the balls path do not interfere with the proper functioning of the automatic winding system.

So it is totally fine the watches makes these noise!! It will surely grow on you..